nowości i premiery

Diesel wszechmogący dwa – Mercedes E 420 CDI

Najstarsi górale wiedzą, że Mercedes potrafi robić nowoczesne i oszczędne silniki wysokoprężne. Teraz Benz udowadnia, że żadnego problemu nie sprawia mu stworzenie niemoralnie mocnego Diesla z największym momentem obrotowym świata w osobówce.

Mercedesowski Diesel 420 CDI rozwija moc 314 KM i 730 niutonów momentu (słownie: siedemset trzydzieści). Jeżeli więc Audi A8 4.2 TDI mogło dzięki swoim 650 niutonom przesuwać kontynenty, to ten Mercedes może przesunąć kulę ziemską na inną orbitę.

Zrobi to stosunkowo szybko – przyspieszenie do 100 km/h trwa tyle, co nic (6,1 sekundy). Prędkość maksymalna jest taka sama jak w większości aut niemieckich (250 km/h). Średnie spalanie na poziomie 9,3 litra oleju na każde 100 km.

Klasa E z megadieslem będzie wyposażona standardowo w filtr cząstek stałych i hydropneumatyczne zawieszenie AIRMATIC. Do sprzedaży wejdzie na jesieni bieżącego roku. W niedalekiej przyszłości silnik ten znajdzie się pod maskami innych Mercedesów. Może nawet zagości u Maybacha?

Dyskusja

komentarzy