Europejski Jeep Wrangler oferowany będzie wyłącznie z 4-cylindrowymi silnikami

Jeep wreszcie pochwalił się informacjami dotyczącymi europejskiej specyfikacji Jeepa Wranglera.

Na wstępie garść smutnych wieści - w ofercie nie zobaczymy już Wranglera z silnikiem V6. Dostępne będą tylko dwie jednostki napędowe - benzynowa 2.0 Turbo (270 KM, 400 Nm) oraz diesel 2.2 MultiJet II (200 KM, 450 Nm). Jednostki sześciocylindrowe raczej nie będą oferowane w Europie - cień szansy ma jeszcze mocniejszy diesel, aczkolwiek wszystko uzależnione jest od zapotrzebowania na taką wersję.

Jeep Wrangler będzie oferowany w trzech wersjach - Sport, Sahara i Rubicon. Każda z nich dostępna będzie w dwu lub czterodrzwiowym nadwoziu. Dodatkowo do wersji Sahara można zamówić pakiet Overland, dodający nieco "cywilnego" i luksusowego charakteru Wranglerowi. Niezmiennie najbardziej terenowa wersja to Rubicon, oferowana z rozwiniętym napędem Rock-Trac (rozwinięcie Command-Trac). Przełączanie z napędu 2WD na 4WD można dokonywać w trakcie jazdy, z prędkością do 72 km/h. W Rubiconie znajdziemy także osie Dana 44, blokady osi Tru-Loc, dodatkowy obieg powietrza oraz zawieszenie z większym skokiem i elektronicznie odłączane stabilizatory.

Ciekawostką będą trzy rodzaje dachu - Sky One-Touch (elektrycznie otwierany), Zipperless Premium Sunrider (soft top) oraz trzy częściowy składany hardtop. W środku z kolei znajdziemy 3,5 lub 7-calowy wyświetlacz między zegarami, 7 lub 8,4-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki oraz szereg systemów wspierających kierowcę, nieobecnych dotychczas w tym modelu.