Ferrari FXX-K Evo - Jeszcze szybszy | NEWS

Dla tych, którzy uważają, że ściśle limitowane i ekstremalne Ferrari FXX-K jest za wolne, firma z Maranello przygotowała nowy projekt - FXX-K Evo.

Bazujące na LaFerrari FXX-K to ekstremalnie szybki torowy wóz, limitowany do 40 egzemplarzy dla wyselekcjonowanych klientów, posiadających topowy model z Maranello. Kontynuuje tradycje zapoczątkowane przez FXX (na modelu Enzo). Teraz przyszła pora na wersję Evo. Ma ona być kompatybilna z dotychczas istniejącymi "K" - a więc można będzie dokonać "upgrade'u" modelu. Ma też powstać ściśle limitowana produkcja nowych Evo, ale Ferrari nie ogłosiło, ile egzemplarzy.

Co się zmieniło? No cóż - głównie aerodynamika. Nowe, podwójne skrzydło i "płetwa" wzdłuż tyłu nadwozia mają pozwolić generować docisk na poziomie tego znanego ze stricte wyścigowych ewolucji modeli ze skaczącym koniem w logo. Żeby jednak wszystko działało, przeprojektowano też przedni i tylny zderzak i popracowano nad zawieszeniem. Skutek? Docisk o 23 % większy niż w FXX-K i aż o 75% większy niż w "cywilnym" LaFerrari. Przy 200 km/h siła dociskająca samochód odpowiada 640 kg, a przy prędkości maksymalnej - 830.

Ferrari FXX-K Evo

Do tego wszystkiego - Evo jest lżejsze od zwykłego FXX-K. waży zaledwie 1 1165 kg. Reszta to kosmetyka - nowy ekran wyświetlający obraz z kamery, poprawiony system telemetrii (w tym układu KERS).

Pod tylną klapą bez zmian: V12-ka o mocy 860 KM i momencie 750 Nm, współpracująca z silnikiem elektrycznym. W sumie daje to 1 050 KM i 900 Nm, przenoszone na tylną oś przez siedmiobiegową "dwusprzęgłówkę" rodem z F1.

Na drodze ich oczywiście nie zobaczymy, ale podczas serii wyścigów dla właścicieli FXX-K w przyszłym sezonie powinniśmy mieć możliwość przyjrzenia się, do czego są zdolne Evo.