Genewa 2008

Ford – Nowy Diesel 2.2 TDCi i wersja Titanium S

W Genewie gwiazdami stoiska Forda będą: nowa Fiesta i Kuga. Ale oprócz tych premier firma pokaże kilka ciekawych nowości. Najważniejsze to nowy silnik diesla i wzbogacenie Mondeo, S-MAXA i Galaxy o nowe wersje wyposażeniowe.

2,2-litrowy silnik Duratorq TDCi został opracowany przez Forda we współpracy z grupą PSA Peugeot Citroën, w ramach trwającej od kilku lat współpracy w dziedzinie projektowania i produkcji silników diesla. Legitymuj się mocą 175 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1750 obr/min, z możliwością chwilowego wzrostu do 420 Nm. Posiada on układ wtryskowy common rail trzeciej generacji oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Motor dostępny będzie w modelach: Mondeo, S-MAX i Galaxy.

Mondeo (w nadwoziu 5-drzwiowym oraz kombi) i S-MAX zyskują nową wersję wyposażeniową nazwaną Titanium S. Odmiana ta jest rozwinięciem dotychczasowej wersji Titanium. Charakteryzuje się ona lakierowanymi w kolorze nadwozia spojlerami, kratą wlotu powietrza do silnika ze specjalnym obramowaniem w kontrastującym kolorze srebrnym lub antracytowym, w zależności od wybranego odcienia lakieru nadwozia. Do tego w Mondeo mamy nowy zestaw lamp przeciwmgielnych, obudowy reflektorów w odcieniu kontrastującym z kolorem lakieru oraz umieszczony pod tylnym zderzakiem zintegrowany dyfuzor również w kontrastującym kolorze. Standardowo każdy model otrzymuje sportowe zawieszenie powodujące obniżenie prześwitu o 10-15 mm. Całości dopełniają seryjne 18-calowe alufelgi.

We wnętrzu Titanium S charakteryzuje się użyciem na desce rozdzielczej i drzwiach specjalnego tworzywa o nazwie „Carbotex Sport”. Dodatkowo listwy na drzwiach mają zakończenia w kształcie grotów, siedzenia pokryte są częściowo skórą a całości dopełniają szwy w kolorze czerwonym, które spotykamy na fotelach, kierownicy, podłokietniku i mieszku skrzyni biegów.

Ford Galaxy otrzymuje dodatkową wersję wyposażeniową Titanium. Jest ona pozycjonowana na równi z wersją Ghia i posiada ten sam poziom wyposażenia. Titanium wzbogacono o szczotkowane aluminium użyte do wykończenia deski rozdzielczej, 17-calowe alufelgi, sportowe fotele pokryte alcantarą oraz przyciemniane szyby z tyłu.

Nowy silnik jak i wersje wyposażeniowe mają już niedługo pojawić się w sprzedaży. Ceny na razie nie są znane.

Dyskusja

komentarzy