nowości i premiery

Hennessey Corvette ZR1 HPE1200 – Najmocniejsza ‚Vette z gwarancją, którą możecie mieć

Powiedzenie, że Corvette ZR1 to słaby samochód do spore nadużycie. Topowa odmiana modelu C7 ma 765 KM i ponoć prowadzi się fantastycznie. Ale dla Hennessey’a to za mało. Dużo za mało.

6,2 V8 z kompresorem, zmodyfikowane zawieszenie, wydech, hamulce, potężne spoilery i lotki poprawiające aerodynamikę. Co można poprawić w 765-konnej ZR1? Wg Hennesseya – sporo. To już trzeci pakiet dla topowej odmiany najsłynniejszego sportowego samochodu Ameryki. Po HPE850 i HPE1000 przyszła pora na HPE1200. Co dokładniej zmodyfikowano? Zmieniony kompresor, przepustnicę, nowy układ dolotowy, nowy wałek rozrządu, zawory wraz z popychaczami, katalizatory, wydech, nowe oprogramowanie sterujące – innymi słowy kompletna przebudowa silnika. Co otrzymujemy w zamian? Na pewno nic, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Za to parametry -…

1216 KM przy 6 400 obr/min przy zastosowaniu paliwa wyścigowego. Na standardowym V-Powerze (93-oktanowa w USA) mocy jest 1115 KM – i tak dużo. Moment obrotowy? Dość porażające 1 445 niutonometrów, przy 4 000 obr./min. Tak wysokie parametry wymagają modyfikacji skrzyni biegów. Ale tylko automatycznej – jest ona w pakiecie HPE1200. Wg Amerykanów, zwykła skrzynia ręczna jest w stanie „na miękko” przenieść tą moc i moment bez modyfikacji.

Osiągów oficjalnych jeszcze nie podano. Możemy tylko posiłkować się pomiarami modelu HPE1000 (o mocy, nie zgadniecie, 1000 hp). Przy założeniu opon do dragu, 96 km/h pojawiało się po 2,3 sekundy, a 1/4 mili mijała po 9,4 sekundy przy prędkości 237 km/h. Prędkość maksymalna wynosiła ponad 370 km/h, jeśli samochód nie był wyposażony w pakiet torowy ZTK. HPE1200 powinno mieć więc nieco lepsze parametry.

Jeśli obawiacie się o trwałość, to Hennessey daje gwarancję na swój samochód – 3 lata lub 36 000 mil (ok 57 tys. km). Cena pakietu? Trzeba pytać „u źródeł”.

Dyskusja

komentarzy