nowości i premiery

Hybrydy Mercedesa klasy S: Bluetec i Direct

Mercedes klasy S wyznacza przyszłość motoryzacji. Ograniczone zasoby ropy naftowej również. Chcąc wciąż wyznaczać moto trendy i uniezależnić się od arabskich szejków, Mercedes prezentuje dwie hybrydowe odmiany flagowej limuzyny.

Klasa S Direct Hybrid wykorzystuje 3,5-litrową, benzynową jednostkę V6 i silnik elektryczny. Po co druga jednostka? Przede wszystkim po to, aby obniżyć zużycie paliwa. I tak – „directowa” hybryda dysponuje mocą 300 KM i 395 niutonami momentu. Prędkość maksymalna jest taka, jak w każdym niemieckim samochodzie, pierwsze 100 km/h osiągniemy po 7,5 sekundach. Średnie spalanie na poziomie 8,5 litra niemożliwe przy pełnym wykorzystaniu potencjału silnika, ale jak się człowiek uprze, to w bardzo sprzyjających warunkach może spalić te 8,5 litra.

Klasa S Bluetec Hybrid korzysta z wysokoprężnej jednostki V6 (z systemem common-rail i filtrem cząstek stałych) o pojemności trzech litrów i silnika elektrycznego. „Bluetecowa” hybryda dysponuje mocą 243 KM i potężnym momentem obrotowym – 575 Nm. 100 km/h osiągane jest w 7,2 sekundy, a średnie spalanie wyliczono na 7,7 litra.

Obie hybrydy wyłączają się, kiedy nie są potrzebne (na przykład stojąc na światłach) i są w stanie same o siebie zadbać (baterie silników elektrycznych ładują się w trakcie hamowania). W najbliższej przyszłości spodziewajmy się kolejnych hybrydowych Benzów. I BMW. I aut z koncernu General Motors. Dlaczego? Te trzy firmy podpisały niedawno wspólne porozumienie, na mocy którego zobowiązują się do rozwijania i udoskonalania systemów hybrydowych w swoich produktach.

Komentarze w temacie pt. Mercedes klasy S Bluetec i Direct Hybrid na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy