Genewa 2008

Hyundai Sonata facelifting – Zmiany na lepsze

Hyundai sukcesywnie odmładza gamę swych pojazdów. W Genewie mieliśmy okazję zapoznać się z Sonatą po faceliftingu. Model ten powoli, ale sukcesywnie zdobywa uznanie klientów w Europie, a wprowadzone zmiany mają jeszcze bardziej poprawić atrakcyjność Sonaty.

Zewnętrze zmiany mają charakter kosmetyczny aczkolwiek wprawne oko powinno je wychwycić bez trudu. W przedniej części powiększono atrapę chłodnicy, zainstalowano nowe lampy a przeprojektowany przedni zderzak wzbogacono o zintegrowane z nim reflektory przeciwmgielne. W tylnym zderzaku zainstalowano czujniki cofania lakierowane w kolorze nadwozia. Uzupełnieniem tych zmian są 16-calowe alufelgi.

We wnętrzu odnajdziemy nową konsolę centralną z większym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym. Do tego dochodzą chromowane obwódki wlotów powietrza, nowe, niebieskie podświetlenie zegarów, inaczej umiejscowiony hamulec ręczny oraz trzy nowe rodzaje wykończeń drewnianych zestawione z jednolitą czarną, dwutonową beżową lub szarą tapicerką. W podłokietniku pojawiły wejście USB na odtwarzacz MP3 oraz gniazdko 12 V. A wszystko to wykonane z lepszych jakościowo materiałów.

Do napędu Sonaty służą cztery silniki. Wszystkie zostały udoskonalone i oferują większe moce oraz moment obrotowy. Benzynowe 4-cylindrowe jednostki o pojemności 2,0 i 2,4 litra zyskały system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych oraz system zmiennej długości kolektora dolotowego. Dzięki temu moc pierwszego wzrosła o 20 KM i wynosi teraz 164 KM a drugiego o 9 KM do 174 KM. 3,3-litrowa V6 dzięki tym samym zmianom uzyskuje teraz 250 KM (w poprzedniku 233 KM).

Diesel 2.0 CRDi wzbogacił się o nowy układ wydechowy w efekcie uzyskując wzrost mocy do 150 KM. Napęd może być przenoszony na koła za pomocą manualnej, 6-biegowej skrzyni ręcznej bądź automatu mającego 4 biegi. Modyfikacje układu jezdnego ograniczyły się do zmiany amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów, a także instalacji systemu Active Geometry Control Suspension. W skrócie ma on zapewnić większy komfort przy jednoczesnej poprawie prowadzenia.

Nowa Sonata jest już dostępna u dealerów Hyundaia. Ceny nie są wygórowane. Za podstawową wersję z silnikiem 2.0 o mocy 164 KM zapłacimy 75 900 zł. Najtańszy diesel to wydatek 89 900 zł. Dla wielbicieli szybkości i luksusu wersja V6 w cenie 128 900 zł. Na pewno jest to propozycja godna rozważenia zwłaszcza, że koreańska limuzyna nie prezentuje gorszego poziomu niż jej bardziej markowi rywale. A jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?

Komentarze w temacie 2008 Hyundai Sonata na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy