nowości i premiery

Jeep bardzo Patriot-yczny

Jeep wkracza z buciorami do klasy bulwarowych terenówek, gdzie rządzą Toyoty RAV-4, Suzuki Grand Vitary, Hyundai’e Tucsony, Kie Sportage i Hondy CR-V. Najlepsze w klasie właściwości terenowe mają wynieść Patriota na szczyt.

Bez wątpienia najnowsze dziecko Jeepa jest niesamowicie patriotyczne. Spojrzenie auta budzi respekt nie mniejszy niż oczy Statuy Wolności. Linia boczna jest równie majestatyczna i pompatyczna co Golden Bridge. Tył opada dokładnie pod identycznym kątem co zbocze Wielkiego Kanionu. Wnętrze zalatuje amerykańską prowincją. Bagażnik jest większy niż stan Utah. Brakuje jeszcze tylko amerykańskiego prezydenta za kierownicą krzyczącego „God, bless America!”.

Ucieleśnienie amerykańskiego patriotyzmu mierzy nieco ponad 4,4 metra. Na tle konkurencji Patriot ma się wyróżniać niesamowitymi wręcz właściwościami terenowymi. W tym kontekście dziwi nieco podstawowa wersja, która będzie miała tylko napęd na przednie koła… To najwyraźniej propozycja dla tych, dla których podjazd do garażu to off-roadowy hardcore.

Mniej podstawowa Freedom Drive 1 skorzysta już z napędu na cztery koła i blokady mechanizmu różnicowego. To z pewnością propozycja dla tych, którzy do garażu wjeżdżają przez ogródek sąsiada.

Najmniej podstawowa Freedom Drive 2 to już ekstraklasa – napęd na cztery 17-calowe koła, reduktor i kilkanaście image’owych dodatków podkreślających niezwyciężony charakter auta. To świetna propozycja dla tych, którzy zamiast w garażu zostawią swojego Jeepa w górach Skalistych.

Kąt natarcia wynosi 29 stopni, zejścia 33 stopnie, natomiast rampowy 23 stopnie. Głębokość brodzenia to prawie pół metra.

Pod maską płaską jak równiny zachodniego Texasu czai się albo silnik benzynowy (2,4 litra, 172 KM, 5-biegowa skrzynka manualna lub CVT), albo 2-litrowy silnik wysokoprężny (około 150 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).

Komentarze w temacie pt. Jeep Patriot na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy