nowości i premiery

Kia Sportage po liftingu

Restylizowany, lepiej wyposażony i jeszcze tańszy – taki jest SUV Kia Sportage po liftingu. Zmiany obejmują przede wszystkim odświeżony wygląd nadwozia, wygodniejsze siedzenia, radio RDS ze złączami AUX oraz USB oraz gamę jednostek napędowych. Ceny rozpoczynają się od 66 900 zł.

Zewnętrzne modyfikacje skupiają się przede wszystkim na odmienionym wyglądzie kraty chłodnicy i reflektorów, przedniego i tylnego zderzaka, nadkoli, a także podwójnej końcówki wydechu czy 16-calowych obręczach.

We wnętrzu dostrzeżemy nowy wygląd konsoli centralnej czy panelu sterowania klimatyzacją. Ponadto Kia oferuje fabrycznie montowane radio RDS z odtwarzaczem CD i złączami AUX oraz USB, a także nowe wzory tapicerek materiałowych.

Za 66 900 zł Kia oferuje nam Sportage z napędem na dwa koła w wersji Tour, z dwulitrowym benzynowym silnikiem DOHC o mocy 142 KM. 2,7-litrowa jednostka benzynowa o mocy 172 KM dostępna jest tylko w wersji Freedom – od 100 900 zł. Nowy, dwulitrowy diesel o oznaczeniu CRDI dysonuje teraz mocą 150 KM i w wersji Tour dostępny jest od 76 900 zł, natomiast w wersji Expedition od 82 900 zł.

W najdroższej wersji wyposażeniowej Freedom otrzymamy m.in. ochronne nakładki na progach imitujące metal czy podgrzewane przednie fotele. Dopłaty 2 500 zł wymaga sterowany elektrycznie szyberdach, a 1 000 zł czujnik parkowania z tyłu i autoalarm.

Do 10 różnych kolorów nadwozia dobrać można jedną z dwóch barw wystroju wnętrza – beżowego Flesh Beige oraz czarnego Saturn Black. Osiem z dostępnych kolorów nadwozia (w tym sześć metalików) występuje także w palecie barw cee’da, produkowanego w Żylinie.

Od czasu europejskiej premiery Sportage swoich nabywców znalazło już 125.000 egzemplarzy i wraz z większym Sorrento, odegrał kluczową rolę we wzroście rozpoznawalności marki Kia w Europie. W 2007 roku produkcję europejskich wersji Sportage przeniesiono z Korei do nowej fabryki w Żylinie na Słowacji.

Ówczesne zmiany – wprowadzone wraz z rozpoczęciem europejskiej produkcji Sportage – dotyczyły m.in. bardziej bezpośrednio zestrojonego układu kierowniczego oraz usztywnienia amortyzatorów, celem poprawy własności jezdnych i ograniczenia przechyłów nadwozia. Zmniejszono także drogę hamowania – dzięki przednim wentylowanym tarczom hamulcowym o średnicy 300 mm od 100 km/h Sportage zatrzymuje się na dystansie 41,6 m.

Wszystkie odmiany modelowe Sportage FL objęte są siedmioletnią gwarancją na układ napędowy i 5-letnią na cały samochód (lub 150.000 km przebiegu). W okresie pierwszych trzech lat cały samochód objęty będzie gwarancją podczas której nie obowiązuje limit przebiegu km.

Komentarze w temacie pt. 2008 Kia Sportage FL na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy