nowości i premiery

Klonowanie modelowe – Volvo S40/V50

Niedługo dojdzie do tego, że wszystkie modele szwedzkiej marki będziemy rozróżniać jedynie po wielkości. S60 upodobniło się do S80, niedawno poważne zmiany przeszło kombi V70, zarówno w zwykłej jak i uterenowionej wersji XC. Teraz przyszedł czas na serię S40/V50.

Od razu trzeba zaznaczyć, że klonowanie modelowe u Volvo wychodzi im jedynie na dobre. Samochody stają się smuklejsze, bardziej eleganckie. Z drugiej strony tracą jednak toporność, tak do niedawna charakterystyczną dla Volvo. Z przodu sedana S40 po liftingu rozróżnimy po zmienionych wlotach powietrza w zderzaku i gładkich reflektorach z innym wnętrzem. Wzorem innych modeli powiększono logo na atrapie. Z tyłu zauważymy nowe klosze lamp, które wysmuklają sylwetkę.

V50 jest stylizowane na większy model V70. Zderzak ma większe przeprofilowania, podobnie inny kształt mają reflektory. Tylne lampy zamiast poziomych białych wstawek od kierunkowskazów mają pionowe.

We wnętrzu zmianie uległ przede wszystkim tunel środkowy, w którym zmieniono uchwyty na kubki, dźwignię ręcznego i przemodelowano podłokietnik ze schowkiem. Jeśli chodzi o silniki, to wysokoprężny D5 o pojemności 2,4-litra otrzymał 6-biegową skrzynię manualną i 400 Nm. Obecnie posiada on skrzynię automatyczną i maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Symbolicznie, bo o 10 KM, wzmocniono doładowanego benzynowego 2,5-litrowego T5 – jego moc wynosi teraz 230 KM.

Komentarze i zdjęcia w temacie pt. Volvo S40/V50 fl na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy