Lexus ES od 199 900 zł [POLSKIE CENY]

Zapowiadany od dłuższego czasu "średni Lexus ES w końcu zbliża się do Polski. Znamy ceny dostępnych wersji.

Samochód dostępny będzie w salonach od grudnia 2018 roku, a obecnie odbędą się pokazy premierowe w salonach Lexusa w Polsce. Zapewne przyjmują też już zamówienia na jedyną dostępną wersję silnikową. ES pojawi się na naszym rynku jako 300h. Przypomnijmy, to bazująca na Toyocie Camry konstrukcja z przednim napędem, która współdzieli z nią również jednostkę napędową. 300h to 2,5-litrowa rzędowa "czwórka" wspomagana silnikiem elektrycznym, która łącznie dysponuje 218 KM. 100 km/h na liczniku pojawia się po 8,9 sekundy, a średnie spalanie ma wynosić 4,7 l/100 km.

Samochód dostępny będzie w czterech wersjach wyposażenia: Elegance, F SPORT, Prestige i Omotenashi.

Bazowa Elegance to koszt 199 900 zł. W cenie otrzymamy system multimedialny (bez nawigacji), kamerę cofania, system bezkluczykowy, standardową tapicerkę na elektrycznie regulowanych fotelach, szyberdach, przednie lampy LED z doświetlaniem zakrętów, aktywny tempomat, czy asystenta pasa ruchu.

Wyżej plasuje się F SPORT, za 229 900 zł. Tutaj dodatkowo znajdziemy sportowe akcenty, nieco zmienioną stylizację, ale także 19" koła (zamiast 17"), adaptacyjne zawieszenie (jest tylko w tej wersji), nawigację, adaptacyjne przednie oświetlenie, czy elektrycznie otwieraną tylną klapę.

Następna w kolejności jest odmiana Prestige - tutaj cennik rozpoczyna się od 239 900 zł. W stosunku do F SPORT, różni się wykończeniami. Tutaj także standardowo pojawia się skórzana tapicerka oraz wentylacja przednich foteli. Dochodzą też drewniane wstawki na kierownicy, roleta tylnej szyby, system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu oraz martwego pola. Prestige stoi na felgach o średnicy 18".

Gamę zamyka topowa wersja Omotenashi, droższa o 40 tys. od Prestige (279 900 zł). W stosunku do "uboższej" odmiany producent oferuje tu w standardzie audio Mark Levinson, kamerę 360 stopni, wyświetlacz HUD, fotele ze skóry półanilinowej, ogrzewanie i regulacje oparcia na tylnej kanapie, boczne rolety, czy trzystrefową klimatyzację.