nowości i premiery

Mały, pojemny, odświeżony – Ford Transit Connect

Mały dostawczak Forda – Transit/Tourneo Connect – doczekał się faceliftingu. Jest kilka nowości pod maską, wewnątrz i zewnątrz. Dostępne są również nowe elementy wyposażenia oraz przedłużona wersja. Do sprzedaży auto trafi jeszcze w tym roku.

Zewnątrz zmiany ograniczają się do nowego zderzaka, grila z dwoma żebrami i znaczka Forda, który teraz jest na chłodnicy zamiast na masce. Wewnątrz natkniemy się na nową konsolę wykończoną imitacją aluminium, nową tkaninę wykończeniową oraz inne zagłówki, które nie ograniczają widoczności i ułatwiają składanie foteli.

Paleta modeli obejmuje cztery wersje: Transit Connect (2 miejsca, brak szyb i drzwi w tylnej części, wersja krótka lub przedłużona), Tourneo Connect (Transit Connect plus okna i drzwi w przestrzeni bagażowej), Tourneo Connect LX (dłuższy rozstaw osi, bogatsze wyposażenie plus kilka zewnętrznych dodatków) oraz Tourneo Connect GLX (krótki rozstaw osi plus bogate wyposażenie standardowe).

Silnik będzie jeden. Jednostka wysokoprężna TDCi o pojemności 1,8 litra dostępna będzie w trzech wariantach mocy – 75, 90 i 110 KM. Ten ostatni to nowość w ofercie małego, ale pojemnego Forda i przy okazji jeden z najmocniejszych silników w klasie. W każdym przypadku spełniona jest norma czystości spalin EuroIV oraz zainstalowany system common-rail.

Nowością jest też 8-osobowa wersja Tourneo Connect. Trzeci rząd jest dzielony w stosunku 60:40. Z dodatkowymi miejscami dostaniemy odsuwane drzwi z tyłu po obu stronach auta. Bardzo rodzinna odmiana występuje tylko z dwoma mocniejszymi wersjami Diesla.

W Tourneo Connect GLX wzbogacono wyposażenie o takie gadżety jak 16-calowe alufelgi (opcja), dodatkowa konsola ze schowkami w centralnej części dachu, lusterko pozwalające na ciągłą obserwację dzieci z tyłu oraz unikalny plecak, z którym można chodzić na wycieczki lub przyczepić do oparć przednich foteli (dzieci zmieszczą w nim wszystko, bez czego nie mogą się obejść). W bagażniku skorzystamy z przemyślanego systemu, który ułatwi przewożenie niewymiarowych przedmiotów. Dla większego komfortu pasażerów tylnych foteli inaczej zestrojono zawieszenie.

I jeszcze jedna nowość od Forda – Fiesta SportVan. To dostawcza, 2-osobowa wersja (do wyboru z lub bez szyb tylnych) małego Forda z kilkoma przyprawami. Najważniejsze to 16-calowe obręcze, przyciemniane szyby, skórzane wykończenie, klima, radio MP3, duży wlot powietrza w przednim zderzaku oraz spoiler. Pod maską silnik Diesla 1,6 90 KM. Dostępna paleta barw obejmuje kolor czarny, czerwony, srebrny i biały. Nie wnikam w sens auta dostawczego stylizowanego na rasowe i niegrzeczne GTI.

Komentarze w temacie pt. Ford Transit/Tourneo Connect na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy