Genewa 2009

Mazda CX-7 facelifting – Drobny retusz i nowy silnik

Mazda CX-7 przeszła niedawno facelifting. Oprócz drobnych zmian stylistycznych auto zyskało nowy silnik diesla. Odświeżonego SUV-a, który miał swoją premierę na wystawie w Toronto, można oglądać także na salonie w Genewie.

Z przodu CX-7 po liftingu wyróżnia nowy, bardziej agresywny zderzak z dużymi wlotami powietrza, upodobniający samochód do obecnej linii stylistycznej marki. Nad tablicą rejestracyjną umieszczono listwę dekoracyjną. Innego kształtu są także halogeny. Boczne kierunkowskazy znajdują się teraz w lusterkach. Z tyłu w oczy rzuca się nowy kształt zderzaka z wkomponowanymi odblaskami. Ponadto zainstalowano chromowaną listwę na klapie bagażnika oraz większy tylny spoiler.

Wnętrze pojazdu stało się bardziej eleganckie, za sprawą kilku detali. Inna jest kierownica, liczniki zyskały niebieskie obwódki oraz białe wskazówki. Reszta, tradycyjnie dla Mazdy, jest podświetlona na czerwono. Nowego kształtu jest daszek, pod którym znalazł się ekran nawigacji oraz duży wyświetlacz, pokazujący więcej informacji niż dotychczas. W kabinie zastosowano ponadto lepsze materiały.

Po modernizacji SUV może być lepiej wyposażony. Do wyboru mamy m.in.: kamerę cofania, nowy system nawigacyjny oraz system audio z Bluetooth.

Poza tymi kosmetycznymi zmianami do gamy CX-7 wszedł nowy silnik wysokoprężny common rail o pojemności 2,2 l. Czterocylindrowy, szesnastozaworowy turbodiesel wytwarza 173 KM mocy przy 3500 obr./min. oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 2000 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła przy pomocy pięciostopniowego automatu. Średnie spalanie ma wynosić 7,5 l/100 km. Z nową jednostką napędową pod maską Mazda przyspiesza do setki w nieco ponad 11 s, a jej prędkość maksymalna to 200 km/h. Nowy silnik spełnia normę Euro5 i jest wyposażony w system oczyszczania spalin SCR, który Japończycy zastosowali po raz pierwszy.

Zawieszenie pojazdu składa się z kolumn MacPhersona z przodu oraz systemu wielowahaczowego z tyłu. Po liftingu zastosowano nowe amortyzatory oraz zwiększono sztywność nadwozia o 5 proc.

Z nowym dieslem zmodernizowana Mazda będzie dostępna w standardzie z elektronicznym systemem wspomagania układu kierowniczego EHPAS. Ponadto najnowsze wcielenie auta jest wyposażone w systemy poprawiające bezpieczeństwo czynne (RVP, ESS). Pierwszy z nich monitoruje tył pojazdu za pomocą czujników umieszczonych w zderzaku. Ostrzega on kierowcę o znajdującym się z tyłu lub z boku pojeździe, by nie dopuścić do kolizji przy nieuważnej próbie zmiany pasa ruchu. Drugi system włącza światła awaryjne podczas nagłego hamowania.

SUV po liftingu jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia. W ofercie pojawiły się także 18-calowe aluminiowe felgi w nowym wzorze oraz, niedostępne do tej pory, dziewiętnastki.

Mazda CX-7 po liftingu trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2009 roku.

Komentarze w temacie Mazda CX-7 facelifting na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy