Frankfurt 2007

Mercedes klasy C Kombi – elegancja i funkcjonalność

W parę miesięcy po premierze nowego Mercedesa klasy C, na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie, do jego gamy dołączy model kombi – synteza elegancji i funkcjonalności.

W oparciu o zdjęcia sedana klasy C i kombi klasy E można było bez większego problemu wyobrazić sobie, jak ten samochód będzie wyglądał. Nie ma się co więc dziwić, że ta premiera nie wzbudza specjalnych emocji. C kombi to jednak wbrew pozorom bardzo ciekawy samochód, a z pewnością jeden z lepszych w swojej klasie.

Do słupka C nowy model jest praktycznie identyczny ze swoim trzybryłowym bliźniakiem, jednak dalej przyprawiono mu „garb”. Jednak nie jest to chyba odpowiednie słowo, bo chociaż klapa bagażnika jest bardziej pionowa niż w poprzedniku, to linia boczna jest naprawdę zgrabna i nie sprawia wrażenia ociężałej. Patrząc od tyłu nie wpadną nam w oko żadne piękne detale czy nowatorskie linie – to klasyczne, gustowne kombi, takie, jakiego oczekują klienci.

Oczekują również odpowiedniej funkcjonalności. Tutaj klasa C nie zawodzi, standardowa pojemność bagażnika to całkiem przyzwoite 485 litrów (BMW 3 Touring – 460 l, Audi A4 Avant – 442 l, Jaguar X-Type Estate – 445 l), a po złożeniu tylnej kanapy imponujące 1500 litrów. Mercedes twierdzi, że da się w nim zmieścić cztery torby golfowe z wózkami. Cóż, dobrze wiedzieć, że można się takim samochodem wybrać we czwórkę na golfa. Jednak owa funkcjonalność to nie tylko dodatkowa przestrzeń bagażowa. Przygotowano wiele użytecznych dodatków, począwszy od drobiazgów, jak cztery punkty do zakotwiczenia bagażu, po np. system EASY-PACK, zawierający otwieraną za pomocą przycisku klapę bagażnika czy praktyczne przegródki. W porównaniu z sedanem nie uległa zmianie ani paleta silników (od 136 KM w C200 CDI do 272 KM w C350), ani wyposażenie, ani odmiany stylizacyjne – wszystko to już dobrze znamy.

Komentarze w temacie pt. Mercedes klasy C Kombi na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy