Frankfurt 2007

Nie zawiedziemy Was – Ford Kuga

Miałem ogromne obawy co do tego samochodu. Nie chciałem, żeby projekt atrakcyjnego crossovera umarł na deskach stylistów. Na całe szczęście zamartwienia były niepotrzebne. Zaprezentowana oficjalnie seryjna Kuga jest po prostu świetna!

W sumie nie wiem jak Wy, ale mnie nazwa nowego crossovera Forda kojarzy się z jakimś zwierzakiem. Początkowe skojarzenia z Cougarem (taką nazwę również nosiło coupe Forda bazujące na Mondeo) przerodziły się w… kunę. Tak czy siak nazwa nowego modelu Forda jest nieco dziwna. Jednak nazewnictwo zostawmy w spokoju. Tu najważniejszy jest styl i charakter. Tego pierwszego Kudze nie brakuje i ma zapewnione efektowne wejście na rynek. Zanim to jednak nastąpi na początku 2008 roku, już 11 września na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zobaczymy ją w pełnej krasie – tuż obok najnowszego koncepcyjnego wcielenia Fiesty nazwanej Verve Concept.

A jest na co patrzeć. Rozwinięcie stylistyczne koncepcyjnego modelu iosis X jest widoczne i to w wielu detalach nadwozia. Podobne ostre, agresywne linie przodu, dynamicznie wznosząca się linia boczna i równie atrakcyjny tył. Ciekawostką jest dzielona tylna klapa. Zaprezentowany w lipcu szkic Kugi jest identyczny z tym, co zobaczymy na IAA. To kwintesencja proponowanego ostatnio przez Forda kinetycznego stylu, motyw dynamiki, ruchu i sportu. To widać w tym crossoverze. Klimatu dodają biały lakier Ice White oraz 19-calowe chromowane alufelgi.

Przestronne wnętrze przeznaczono dla 5 osób. Deska rozdzielcza może nie szokuje stylem, jednak jest elegancka i przejrzysta, podobnie z resztą jak w Mondeo, do którego jest podobna. Na fotelach znajdziemy delikatną czarną skórę wykończoną pomarańczowymi lamówkami, a na desce wstawki w tonacji piano white sugerują mocny związek Kugi z koncepcyjnym modelem Iosis X. Nad głowami opcjonalnie znajdzie się szklany dach, a na desce 7-calowy ekran nawigacji firmy Blaupunkt połączony z kamerą wspomagającą manewry cofania.

Samochód będzie oczywiście dostępny zarówno z napędem na przednią oś jak i na obie. W chwili obecnej jest pewne, że jedną z jednostek napędowych Kugi będzie 2-litrowy turbodiesel TDCi o mocy 136 KM współpracujący z mechaniczną, 6-biegową skrzynią. Więcej informacji poznamy oczywiście z początkiem roku, kiedy to Ford przedstawi pełną specyfikację nowego modelu.

„Ford Kuga to efektowne uzupełnienie oferty Forda, stanowiący dowód znaczącego rozwoju naszej marki. […] Jesteśmy bardzo podekscytowani Fordem Kuga; sądzimy, że połączenie atrakcyjnego wyglądu, kompaktowych wymiarów, świetnych właściwości jezdnych na szosie, przestronnego wnętrza wysokiej jakości i dobrych właściwości terenowych sprawi, że nasz samochód będzie się wyróżniał z tłumu”, powiedział John Fleming, Dyrektor Generalny Ford of Europe. Mnie pozostaje tylko życzyć Kudze sukcesów. Chciałbym zobaczyć jednak miny konkurencji, zwłaszcza u Volkswagena, gdy we Frankfurcie oko w oko spotkają się Kuga i Tiguan. Komuś będzie chyba przykro, że crossover spod znaku VW „padnie z nudów na glebę”.

Komentarze w temacie pt. 2008 Ford Kuga na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy