Genewa 2008

Nowa Honda Accord – Tajemnica odkryta

Niedawno pokazywaliśmy wam pierwsze zdjęcia nowej Hondy Accord. Wtedy zdani na swoją wyobraźnię mogliśmy przypuszczać jak będzie wyglądać nowy model. Dzisiaj Japończycy ujawnili zdjęcia nowego Accorda. Czy odniesie oczekiwany sukces?

Producent ujawnił zdjęcia dwóch wersji: sedana i kombi. Oba auta będą gwiazdami zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie. My przyjrzymy się im bliżej już dzisiaj.

Na zdjęciach sprzed kilku tygodni Honda ujawniła szczegóły modelu kombi. Nie dziwie się ponieważ ta wersja jest ładniejszą połówką tej pary. Ostre wyraziste linie, uwydatnione nadkola, zgrabny tył powinny zagwarantować sukces tej odmianie. Sedan jest nijaki. Spokojna, stonowana linia, wyeksponowany bagażnik a na okrasę nudny tył. Chyba projektantom Hondy zabrakło pomysłu na tę wersję nadwoziową. Albo z góry założono, że będzie to auto dla statecznego, spokojnego kierowcy, który nad finezję designu ceni sobie trwałość i niezawodność.

Wnętrze to jeden z mocnych atutów nowego modelu. Nie spotykamy tutaj takich eksperymentów stylistycznych, jak w Civicu, ale i nie można powiedzieć, że jest ono nudne. Bardzo ładnie prezentują się zegary, ale czy nie pogorszy to ich funkcjonalności zobaczymy po pierwszych jazdach. Trochę przeszkadza przeładowana przyciskami środkowa konsola i czarny plastik użyty do budowy górnej części deski rozdzielczej.

Pod maską kolejne zmiany. W Accordzie debiutuje nowy silnik diesla. W Stosunku do poprzednika ma o 10 KM większa moc i 10 Nm więcej momentu obrotowego (150 KM i 350 Nm). 2,4-litrowy, benzynowy silnik zyskał także 10 KM i 10 Nm i ma teraz 200 KM i 233 Nm. Bez zmian pozostawiono 2-litrową jednostkę o mocy 156 KM. Napęd może być przenoszony za pomocą 6-biegowej manualnej lub 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Automat dostępny będzie na razie tylko z silnikami benzynowymi. Przekładnia manualna wyposażona została w kontrolkę zmiany przełożeń SLI (Shift Indicator Light). Sugeruje ona kierowcy, kiedy ma zmienić bieg, tak aby jazda była jak najbardziej płynna i ekonomiczna. Honda twierdzi, że korzystanie ze wskazówek SLI pozwala zaoszczędzić nawet 5% paliwa.

Accord posiada całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami. Dodatkowo obniżono środek ciężkości. Każdy model wyposażony będzie we wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy. Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy także Motion Adaptive EPS. System wyczuwa poślizgi podczas jazdy i daje kierowcy, za pomocą układu kierowniczego dyskretne sugestie jak należy kierować autem aby wyjść z opresji.

Kolejną ciekawą nowinką jest system ADAS (Advanced Driving Assist System). Oferowany będzie jako dodatkowe wyposażenie do modeli w wersjach Executive z silnikami 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC. Składa się on z trzech podsystemów, które razem mają za zadanie jak najlepiej dbać o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Pierwszy to LKAS (Lane Keeping Assist System). W skrócie jego działanie polega na tym, że kamera pilnuje czy auto jedzie na swoim pasie ruchu. Jeśli nie zostaje wszczęty alarm. Drugi to adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Wykorzystuje on radar, który pomaga utrzymać stałą odległość od poprzedzającego nas samochodu. Ostatni składnik systemu ADAS to CMBS (Collision Mitigation Brake System). System stale monitoruje dystans pomiędzy Hondą Accord, a poprzedzającym ją pojazdem, ostrzega kierowcę o prawdopodobnej kolizji i pomaga zredukować siłę uderzenia, kiedy kolizja będzie już nieunikniona.

Jak już wcześniej wspominałem nowa Honda Accord zadebiutuje w marcu w Genewie. Ceny i wyposażenie na rynek polski nie są na razie znane.

Komentarze w temacie 2008 Honda Accord na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy