Nowości ABT na targach w Essen

Na targach w Essen, czyli chyba ostatniej w tym roku dużej imprezie motoryzacyjnej, tradycyjnie rządzi tuning. W przypadku niemieckiego ABT mamy 3 nowości, każda o mocy minimum 400 KM.

ABT, tradycyjnie modyfikując samochody koncernu VAG, tym razem na warsztat wzięło dwa Audi i jednego Volkswagena. Zacznijmy więc od niego.

To Golf R, fabrycznie legitymujący się mocą 310 KM. Z zewnątrz wersję od ABT poznamy po nowych felgach, progach, lotce nad tylną szybą a także po obniżonym o 20 mm z przodu i 25 mm z tyłu zawieszeniu (w opcji jest jeszcze regulowane - wtedy "gleba" może sięgnąć 45 mm). Z tyłu mamy jeszcze poczwórne końcówki dedykowanego układu wydechowego. Wraz ze zmianami w oprogramowaniu dało to przyrost mocy do całych 400 KM. Moment obrotowy zwiększył się do 500 Nm. Biorąc pod uwagę fabryczne osiągi "eRki", można spodziewać wyników 0-100 poniżej 4 sekund.

ABT Volkswagen Golf VII R

Następne pod względem mocy jest pierwsze z Audi - RS3. Tutaj dokładając 16 900 Euro do seryjnego samochodu otrzymamy całkiem sporo zmian. Modyfikacji poddano zawieszenie (nowe sprężyny i amortyzatory), dołożono częściową klatkę bezpieczeństwa, nowe hamulce, a także zmiany w nadwoziu. Za akustykę odpowiada kompletny, nowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami, a cały samochód legitymuje się mocą 500 KM.

ABT Audi RS3

Na koniec prawdziwa "waga ciężka". Limitowana edycja "1 of 10", przygotowana we współpracy z producentem felg Vossen to pomysł na naprawdę potężne Audi SQ7. Samochód został mocno obniżony, dostał nowe zderzaki, progi, poszerzenia i spoilery oraz matową, granatową folię. Charakterystyczne dla tunera cztery końcówki wydechu wykończone zostały włóknem węglowym. Na piastach spoczęły oczywiście felgi Vossen, w rozmiarze 10x22", polerowane i lakierowane na grafitowo. W środku poza naklejkami "1/10" znajdziemy mnóstwo karbonu i alcantary.

ABT Audi SQ7 Vossen

Zmieniła się także moc. Zamiast 435 KM  i 900 Nm, kierowca SQ7 od ABT otrzyma do dyspozycji 520 KM i 970 Nm, co ma poprawić przyspieszenie do 100 km/h do 4,6 sekundy. Cena za takie "jeden z dziesięciu"? 54 900 Euro za modyfikacje + 4 690 Euro za oklejenie. No i koszt samego Audi.