nowości i premiery

Opel Combo Cargo zyskuje napęd 4×4

Co prawda Peugeot pierwszy pokazał Riftera z napędem 4×4, ale jako prototyp. Opla już można zamówić – dopłata do napędu na obie osie to 6 400 Euro.

Tradycyjnie już dla koncernu PSA, za napęd na cztery koła odpowiada francuska firma Dangel, która specjalizuje się w tego typu przeróbkach.

Napęd AWD dostępny jest w Niemczech za wspomniane 6 400 Euro (ok. 27 000 zł), a więc naprawdę tylko dla poważnie zainteresowanych – jest drogo. W tej cenie otrzymujemy napęd, osłony na silnik i skrzynię biegów, zmieniony układ kierowniczy oraz zawieszenie – w tym wyższy o 20 mm prześwit. Opcjonalnie Automobiles Dangel oferuje jeszcze więcej – prześwit powiększony o 80 mm, osłonę zbiornika paliwa oraz tylnej osi.

Napęd 4×4 działa w dwóch opcjach. A w zasadzie działa tylko w jednej. Pokrętłem na desce wybieramy tryb Eco lub 4WD. Pierwszy to „zwykłe” FWD, żeby samochód palił mniej. Drugi, to automatycznie dołączana tylna oś (przy pomocy sprzęgła wiskotycznego). Opcjonalnie może pojawić się też opcja zablokowania napędów (nie widać jej na zdjęciach) oraz mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym uślizgu.

Napęd 4WD dostępny jest tylko z silnikiem 1.5 BlueHDI o mocy 130 KM, ze skrzynią manualną. Średnie zużycie paliwa ma wynosić ok. 6,8 l/100 km wg norm WLTP.

Na razie nie wiemy, czy i kiedy samochód dostępny będzie w Polsce.

Dyskusja

komentarzy