Opel Corsa OPC - W pogoni za konkurencją

Segment miejskich hothatchy zyskuje coraz większą popularność. Niemal każdy producent ma już w swojej ofercie szalonego mieszczucha, oferującego świetne osiągi oraz doskonałe właściwości jezdne. Opel nie chce pozostać w tyle - w Genewie oficjalnie zaprezentuje najnowszą generację Corsy OPC.

Niemiecki producent nie jest nowicjuszem w tym segmencie - Corsa OPC zagościła w ofercie Opla już w poprzedniej generacji, dostępnej od 2006 roku. Choć prezentowana generacja Corsy w dużej mierze bazuje na poprzedniku (głęboki lifting nadwozia oraz lekka modernizacja konstrukcji), to jednak nie spotkamy się tutaj z rozwiązaniami, które zdecydowanie odbiegają od konkurencji. Stylizacja Corsy OPC doskonale odzwierciedla nowy design Opla. Sportową odmianę uzupełniono zaś z przodu o zderzak z powiększonymi wlotami powietrza, oraz dodatkowym wlotem na masce. Z boku zauważymy nowe progi oraz 17-calowe felgi o wzorze znanym z najszybszych odmian Astry i Insigni. Tył wyróżnia dyfuzor z wkomponowanymi dwoma końcówkami wydechu sygnowanymi przez Remusa, oraz spoilerem na klapie bagażnika.

Sportowy charakter auta jest widoczny również we wnętrzu, gdzie znajdziemy kubełkowe fotele Recaro, trójramienną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz sygnowanymi przez OPC dodatkami w postaci lewarka zmiany biegów i aluminiowych nakładek na pedały. Na pokładzie nie zabraknie nowego systemu IntelliLink współpracującego zarówno z oprogramowaniem Apple iOS jak i z Androidem.

Generatorem mocy w nowej Corsie OPC jest jednostka o pojemności 1.6-litra produkująca 207 koni mechanicznych i 245 Nm momentu obrotowego (z overboostem do 280 Nm) dostępnego w przedziale 1,900 - 5,800 obr/min. Przyspieszenie od zera do setki to zaledwie 6,8 sekundy, prędkościomierz zaś zatrzyma się na wartości 230 km/h. Opel chwali się też niskim spalaniem, które w cyklu mieszanym ma wynosić 7,5 litra na 100 km.

Aby dorównać konkurencji Opel skupił się na dopracowaniu właściwości jezdnych małego hothatcha. Przy współpracy z firmą Koni przygotowano nowe, aktywne zawieszenie łączące doskonałe właściwości jezdne z odpowiednim komfortem. Dodatkowo, w stosunku do standardowych odmian, Corsa OPC jest o 10 mm niższa. Specjaliści z Opel Performance Center zabrali się również za dostrojenie elektroniki odpowiadającej za bezpieczeństwo. ESP oraz kontrolę trakcji można ustawić w dwóch trybach - w pierwszym ingerencja elektroniki następuje dopiero w krytycznym momencie, w drugim zaś kierowca jest zdany wyłącznie na swoje umiejętności. O bezpieczne i skuteczne hamowanie dbają 308-milimetrowe tarcze na przedniej osi.

Dla tych, którzy oczekują jeszcze więcej emocji przygotowano Performance Package. Zawiera on mechaniczny samoblokujący się mechanizm różnicowy produkowany przez firmę Drexler, 18-calowe felgi z wyczynowymi oponami Michelin oraz 330-milimetrowe tarcze hamulcowe sygnowane przez Brembo.