nowości i premiery

Opel Insignia – Pozostać na szczycie

Insignia to jeden z największych sukcesów Opla ostatnich lat. Od momentu premiery pojazdu nabywców znalazło ponad 580 tys. sztuk tego modelu. Dlatego też producent z niezwykłą dbałością podszedł do liftingu tego auta. Samochód właśnie został pokazany, a jego debiut planowany jest na wrzesień.

Kiedy Opel wprowadzał Insignię do sprzedaży, nie był w najlepszej kondycji. Ale sukces m.in. tego modelu pozwolił koncernowi stanąć na nogi i odbić się od dna. Nie dziwi więc fakt, że z wielkim pietyzmem i dbałością o szczegóły Niemcy podeszli do tematu faceliftingu. Efekt ich prac właśnie został ujawniony, a wprowadzone zmiany mają pozwolić na utrzymanie pozycji lidera swojego segmentu.

Na pewno od razu rozpoznamy nową Insignię. Auto może pochwalić się zmienionym przodem z nowymi światłami, LED-owymi lampami, a także zmodyfikowanym grillem, który jest szerszy i niżej osadzony. W tylnej części klapa bagażnika została zmieniona i kończy się teraz zintegrowanym spojlerem. Chromowana listwa na niej została obniżona, zaś zakrzywiona linia słupka C w wersji pięciodrzwiowej zanika, zanim dotrze do linii spojlera, a w odmianie czterodrzwiowej słupek dochodzi do krawędzi spojlera. Nowe są także tylne światła.

Duże zmiany zachodzą we wnętrzu. Pierwsza dobra wiadomość to zniknięcie konsoli centralnej z mnóstwem małych przycisków. Jej miejsce zajmuje system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. System reaguje również na polecenia głosowe, a także umożliwia wprowadzenie poszczególnych liter w celu wyszukiwania np. kontaktów. Uproszczono i zmodyfikowano również przyciski na konsoli centralnej. Całość uzupełniają nowego zegary z 8-calowym, kolorowym ekranem.

Inżynierowie Opla popracowali również nad zawieszeniem, modyfikując amortyzatory, stabilizatory i układ kierowniczy w celu ograniczenia wibracji, hałasu, a także podniesienia komfortu jazdy. Pod maską szeroka gama jednostek napędowych o mocy od 110 KM do 325 KM. Opel zwraca uwagę na jednostkę 2.0 CDTI w dwóch wariantach mocy: 120 KM (320 Nm) i 140 KM (370 Nm), która ma emitować tylko 99 g/km CO2. Wśród motorów benzynowych pojawiają się dwie nowości: silnik 1.6 SIDI Turbo (170 KM, 260 Nm) oraz 2.0 SIDI Turbo (250 KM, 400 Nm). Oszczędni ucieszą się z wersji napędzanej gazem LPG (1.4 140 KM, 200 Nm).

Opel Insignia swą oficjalną premierę mieć będzie podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie (12-22.09). Ceny auta w Polsce znane będą na początku przyszłego miesiąca i wtedy też planowane jest rozpoczęcie przyjmowania zamówień. W salonach sprzedaży auto pojawi się w październiku.

Podobne artykuły