Frankfurt 2011

Peugeot 508 RXH – Francuski Allroad

Spójrzcie na oferty firm motoryzacyjnych w Europie i zobaczcie, ile z nich oferuje uterenowione kombi. Niewiele, prawda? Tak naprawdę, można je policzyć na palcach jednej ręki. Tę wciąż niedocenianą niszę odkrywa teraz Peugeot, oferując 508 RXH, czyli pierwszą hybrydę w tej klasie.

Wydaje się, że dzisiaj, w erze panowania SUV-ów, budowa uterenowionego kombi mija się z celem. A jednak, nie każdy nabywca potrzebuje auta o wyglądzie terenówki i w zupełności wystarczy mu pojemniejsza odmiana limuzyny, wyposażona w parę, chroniących ją w mało trudnym terenie, dodatków. Nie inaczej jest z najnowszym Peugeotem.

Model 508 i 508 SW zadebiutowały w salonach sprzedaży wiosną tego roku, ale Francuzi nie chcą poprzestać tylko na tych dwóch odmianach, szukając dla swoich aut ciekawych nisz. Tak właśnie powstał model 508 RXH. W skrócie to kombi, które wyposażono w pakiet plastikowych osłon nadwozia i podwozia, a także sześć świateł wykonanych w technologii LED, a umieszczonych w przednim zderzaku (według producenta będących pazurami lwa).

Wszystko po to, by auto poradziło sobie poza utwardzonymi drogami. Oczywiście, nie jest to czystej krwi terenówka, ale na szutrowej drodze, czy dukcie leśnym Peugeot powinien sobie poradzić bez problemu. Na osiach odnajdziemy 18-calowe alufelgi, a sam pojazd został nieznacznie podwyższony.

Francuzi nie ukrywają, że także ta odmiana znajduje swoje miejsce w klasie Premium. Stąd też do wykończenia użyto wysokiej jakości materiałów, takich jak tapicerka skórzana w kilku odmianach zaprojektowanych specjalnie dla tego modelu, a także odpowiednio wyposażono samochód. W standardzie odnajdziemy m.in.: system Open & Go, elektrycznie regulowane przednie siedzenia, wyświetlacz typu head up, panoramiczny, szklany dach, przyciemniane boczne szyby wielowarstwowe o zwiększonej izolacji akustycznej oraz system audio i nawigacji WIP Nav Plus.

508 RXH otwiera nowy rozdział w historii uterenowionych kombi. Model ten jest pierwszą hybrydą, która będzie oferowana w tej klasie. Technologię użytą w tej wersji znamy już m.in. z modelu 3008 HYbrid4. W skrócie współpracują tutaj ze sobą 163-konny (300 Nm), 2-litrowy diesel i 37-konny (maksymalnie 200 Nm) silnik elektryczny. Całość oddaje w ręce kierowcy 200 KM i 450 Nm.

Układ w razie potrzeby może symulować napęd na cztery koła, a ekolodzy ucieszą się z możliwości podróżowania tylko przy wykorzystaniu jednostki elektrycznej. Jak na razie firma nie pochwaliła się żadnymi osiągami swojego pojazdu, ale obiecuje, że spalanie ma wynieść tylko 4,2 l/100 km, a emisja CO2 – 109 g/km. Ktoś w to wierzy?

Światowa premiera Peugeota 508 RXH nastąpi podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Auto do salonów sprzedaży trafi wiosną przyszłego roku. Wtedy też powinniśmy poznać jego ceny.

Dyskusja

komentarzy