Plany Audi na 2019 rok - nowe A3, Q4, elektryki i RS-y

Na zamkniętej konferencji Audi przedstawiło swoje plany na ten rok. Będziemy świadkami całkiem sporej liczby premier, w tym nowych RS-ów i modeli z serii e-tron.

Choć w Audi ostatnio nie dzieje się zbyt dobrze - dużo modeli wypadło z gamy, a sprzedaż spadła, marka z Ingolstadt na najbliższy rok planuje naprawdę dużo premier.

Już w pierwszym kwartale dostaniemy znane już nam TT i R8 po faceliftingu, a także model e-tron. Pojawi się też SQ2. Wszystkie te modele zostały już zaprezentowane, podobnie jak RS5 Sportback, które dołączy do europejskiej oferty wbrew wcześniejszym zapewnieniom, że będzie tylko dla klientów w USA.

Drugi kwartał to dwie premiery. Jedna to zmodernizowane TT RS, które zachowa 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik o mocy 400 KM, pozwalający osiągnąć 100 km/h w 3,6 sekundy. No chyba, że dostanie jakąś drobną korektę mocy i osiągów. O ile będą lepsze, nie będziemy narzekać. Kolejną premierą jest Audi A6 Allroad - tutaj znajdziemy napęd Quattro, podniesione zawieszenie oraz zapewne mocniejszą część silników z modelu A6, czyli sześciocylindrówki o pojemności trzech litrów. Diesla o mocy 286 KM oraz benzynowe TFSI dysponujące 340 KM.

W drugiej połowie roku poznamy kilka nowych modeli. Zapewne zbiegnie się to z targami we Frankfurcie. Do salonów wjadą dwa "e-trony" - Q5 oraz A7. Modernizacje przejdzie A4 oraz Q7. Poznamy także nowego "coupe-suva", czyli Audi Q4. Dla miłośników mocnych samochodów z północnej Bawarii Audi szykuje kolejną wersję A7, czyli RS7. Dostanie ono podwójnie doładowane czterolitrowe V8 o bliżej nieokreślonej mocy, choć wg plotek seryjnie może być ok. 605 KM (600 ma BMW M5, 612 KM jest w Mercedesie E63 S). W ostatniej części roku dołączy do niego RS 6.

Nowym RS będzie też RS Q3 na bazie nowej generacji, o którym nie wiemy jeszcze zbyt dużo. Wśród "cywili" pojawi się nowy kompakt, czyli A3 czwartej generacji. W dziale "elektrycznym" znajdziemy A8 w wersji na prąd oraz e-trona Sportback, czyli osobowy model ze stricte elektrycznej gamy Audi.

Czekamy