nowości i premiery

Po raz pierwszy 5-drzwiowy – Wrangler Unlimited

Jeep Wrangler pomógł kiedyś wygrać wojnę. Potem szturmem zdobył serca klientów. Zawsze jednak miał tylko jedną parę drzwi. Teraz w żadnej wojnie udziału nie weźmie mimo dodatkowej pary drzwi. A czy klienci polubią 5-drzwiowego Wranglera Unlimited?

Wrangler zawdzięcza swój sukces temu, że wciąż wygląda tak samo. Nowa generacja jest właściwie taka sama jak pierwsza, więc ze zbytem nie powinno być problemu. O ile nie przeszkadza to w przypadku nadwozia, o tyle w kwestii wyglądu wnętrza jest już gorzej. Archaiczna deska rozdzielcza, koślawa kierownica i ogólny pomysł gwałcą oczy. A gwałty na oczach nie są zdrowe. Nigdy jednak nie było Wranglera z drugą parą drzwi. Ale będzie – jesienią w USA, natomiast w pierwszej połowie przyszłego roku na pozostałych rynkach.

Wranglera Unlimited zbudowano na przedłużonej (o 52 cm) płycie podłogowej modelu 3-drzwiowego. Rozstaw osi wynosi teraz pokaźne 292 cm, więc miejsca jest pod dostatkiem dla pięciu pasażerów i maksymalnie 2350 litrów bagażu. 5-drzwiowy Wrangler bije konkurentów na łeb na szyje jeśli chodzi o prześwit oraz kąty natarcia/zejścia. Wszystkie te wartości są najlepsze w klasie.

Żaden konkurencyjny produkt nie ma także dachu o dużo mówiącej nazwie Open-air Fun. Nie jest zbudowany z trzech części i nie chowa się w bagażniku po naciśnięciu przycisku. Zamiast tego jest wykonany z plastiku i składa się z kilku mniejszych części, które można składać niezależnie od siebie. Proste, inteligentne i bardzo zabawowe.

Pod maską sześć cylindrów w rozmiarze 3,8 litra, 205 KM i 325 Nm. Po tej stronie Atlantyku możemy się spodziewać Diesla. Dostępne będą trzy wersje wyposażenia (X, Sahara i Rubicon), trzy rozmiary kół (16, 17 i 18 cali) oraz szeroki wachlarz wyposażenia standardowego i dodatkowego.

Komentarze w temacie pt. Jeep Wrangler na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy