nowości i premiery

Polska premiera Mazdy 3

W miniony czwartkowy wieczór w Warszawie miała miejsce polska premiera Mazdy 3. Był to jeden z ostatnich przystanków konwoju japońskiego kompaktu w drodze z Hiroszimy do Frankfurtu. Ta oryginalna forma promocji doskonale komponuje się z najnowszym wizerunkiem modelu.

Najnowsza odsłona Mazdy 3 wygląda świetnie – śmiało może aspirować do miana najatrakcyjniejszego kompaktu. Mazda co podkreśla idzie swoją własną drogą. Dynamiczną stylizację kryje pod określeniem KODO, czyli duszą ruchu. Jej odzwierciedlenie znajdziemy od przedniego pasa z wąskim reflektorami oraz charakterystycznym grillem poprzez dynamicznie poprowadzone przetłoczenia boczne. Opcjonalne 18-calowe alufelgi dobrze komponują się z mocno nakreślonymi błotnikami.

W wytyczonej przez Mazdę drodze, cieszy wyjście obronną ręką wobec trendu znanego u konkurencji, czyli downsizingu w jednostkach napędowych. W ofercie nowej „trójki” znajdziemy trzy silniki benzynowe wolnossące o pojemności 1.5 (100 KM), oraz 2.0 w dwóch wariantach: 120 KM i 165 KM. To jednostki z rodziny SKYACTIV-G, które charakteryzuje wysoki stopień sprężania 14:1. Każda z nich seryjnie współpracuje ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach. W opcji do silnika 2.0 o mocy 120 KM możemy wybrać skrzynię automatyczną o tej samej ilości przełożeń.

W kompaktowym wnętrzu po zajęciu miejsca kierowcy widać, że projektanci zadbali, aby to kierowca był zadowolony ze swojego wyboru. Jest on stosownie otoczony kokpitem, dzięki czemu wszystko jest pod ręką. Przed oczami rysuje się ciekawy projekt zegarów z centralnie umieszczonym obrotomierzem. Godny pochwały jest wyświetlacz head-up, który w tej klasie nie jest taką oczywistością.

W trosce o bezpieczeństwo, Mazda przygotowała dla swojego kompaktowego modelu szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Są to m.in. aktywny tempomat (MRCC), system monitorowania strefy za samochodem eliminujący martwy punkt (RVM), czy układ inteligentnego wspomagania hamowania (SBS), który hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

Podstawowa jednostka 1.5 otwiera cennik kwotą 62 900 zł za wersję SkyGO (dostępna tylko z tym silnikiem). Bogatsza wersja SkyMOTION to wydatek 67 900 zł. Za wersję dwulitrową (120 KM) z tym samym wyposażeniem zapłacimy tylko 2000 zł więcej (69 900 zł). Mazda 3 w najmocniejszym wariancie (165 KM) to koszt co najmniej 74 400 zł.

Atrakcyjna stylistyka to dobra karta przetargowa w chwilami zbyt nudnej klasie kompakt. Jeśli „trójka” będzie równie dobrze jeździła co wygląda, to możemy się spodziewać dużego sukcesu. Nowa Mazda 3 będzie dostępna w polskich salonach od końca października.

Dyskusja

komentarzy