nowości i premiery

Przebudzenie – Nowy SsangYong Kyron

Do sprzedaży trafił właśnie odświeżony SsangYong Kyron. Koreański SUV przebudził się z letargu – jest teraz lepiej wyposażony, bardziej funkcjonalny, ma atrakcyjne ceny i co najważniejsze – po prostu się podoba.

Stylistyka to największy wróg koreańskich samochodów terenowych. SsangYong’i znane są z oryginalnego wyglądu, który niekoniecznie każdemu przypada do gustu. Reakcje są skrajne – od określania ich samochodami pięknymi po umieszczanie ich na szczycie listy najbrzydszych samochodów świata. Tak było z Rodiusem i tak było z Kyronem. Jednak do dziś, kiedy to zarówno pierwszy, jak i drugi model przechodzą liftingi. Kyron debiutuje w polskich przedstawicielstwach marki i każdy może sprawdzić, co poprawiono, a co zepsuto w porównaniu z pierwszym modelem.

Zmiany przodu nie rzucają się za bardzo w oczy, mimo iż faceliftingi właśnie tą część nadwozia zmieniają najbardziej. Wprawne oko dostrzeże jednak nowy zderzak z delikatniejszymi przetłoczeniami i prostokątnymi halogenami oraz atrapę, która przestała przypominać Poloneza Plus i teraz przywodzi na myśl obecną generację… Mercedesa S-klasy. Jako całość wygląda to jednak bardzo przyjemnie i elegancko.

Z tyłu zmian jest więcej. Zniknęły zarówno szeroka srebrna listwa jak i lampy w kształcie kieszeni od jeansów. Teraz listwa jest zdecydowanie krótsza, a poszerzone lampy lepiej komponują się z nowymi wyprofilowaniami wokół tablicy rejestracyjnej. Z pozostałych detali warto wspomnieć o felgach – wreszcie archaiczne 3-ramienne obręcze aluminiowe ustąpiły miejsca klasycznym o 5-ramiennym wzorze. Choć w poprzednim modelu taki wzór miały felgi 18-calowe.

We wnętrzu postawiono na lepsze materiały i spasowanie elementów, co nie znaczy że nie zauważymy zmian gołym okiem. Największą z nich jest kierownica, która otrzymała przyciski sterowania systemem audio. Zmieniono również nieznacznie zegary (inne tło, skalowanie), choć dalej nie mogę się dopatrzeć kontrolki zaświeconych świateł. Niestety raczej tylko my w Polsce nad tym ubolewamy.

W Polsce nowy SsangYong Kyron jest dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych, Elegance i Elite, kosztujących odpowiednio 109 300 i 119 800 złotych. 2-litrowy turbodiesel o mocy 141 KM to wciąż jedyna jednostka napędzająca samochód, jednak w obydwu przypadkach możemy zamienić 5-biegową skrzynię manualną na 5-biegowy automat T-Tronic, który może być również sterowany przyciskami umieszczonymi na kierownicy. Oczywiście napęd przenoszony jest standardowo na tylną oś, mamy możliwość dołączenia przednich kół jak i włączenia reduktora terenowego.

Co w standardzie oferuje nam nowy Kyron? Bardzo bogate wyposażenie. Podstawą wersji Elegance jest ABS, ESP, poduszki kierowcy i pasażera oraz podwójne kurtyny boczne. Dostaniemy również automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, radio CD MP3, skórzane wykończenia wnętrza (kierownica, dźwignia zmiany biegów) a także czujnik deszczu. Droższa o 10 500 złotych wersja Elite zaproponuje nam ponadto podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, zestaw multimedialny z odtwarzaczem DVD (dla wersji Elegance to opcja warta 4 500 zł), elektryczny szyberdach i przyciemniane tylne szyby. 2 700 złotych będzie kosztować lakier metalizowany.

Komentarze w temacie pt. SsangYong Kyron FL na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy