nowości i premiery

Radykalny kompakt – Megane Renault Sport Trophy

Każdy, kto dysponuje kwotą 31 tys. euro będzie mógł pozwolić sobie na najnowsze dzieło konstruktorów Renault Sport. Tym razem to jeszcze bardziej sportowa odmiana popularnego Megane.

Renault już jakiś czas ujawnia swoje zamiłowanie do konstruowania najnowocześniejszych technologicznie sportowców na bazie skromnych hatchbacków. Tak już było z Renault 5 turbo oraz Clio V6. Tego ostatniego, podobnie jak prezentowane auto przygotował oddział specjalistów z ramienia Renault Sport Technologies – specjalnej komórki koncernu odpowiedzialnego za przygotowanie samochodów do wyścigów. Zgodnie z tradycją firmy została przestawiona kolejność w nazwie. Kolejnym powodem wprowadzenia do sprzedaży jeszcze bardziej ekskluzywnej wersji jest nadspodziewanie dobra sprzedaż modelu Renault Megane Sport.

Tak naprawdę, jedyne co zostało gruntownie zmodyfikowane to zawieszenie. W tej limitowanej wersji postawiono na radość z jazdy. Megane Trophy ma się teraz lepiej prowadzić, ulegać mniejszym przechyłom, lepiej hamować i skręcać – ogólnie rzecz biorąc, to po prostu ma szybciej pokonywać zakręty. Jest osadzony jeszcze niżej, a to za sprawą nowego zawieszenia, które jest też twardsze. To, co na pewno doceni wielu kierowców to możliwość wyłączenia ESP, co daje o wiele większą frajdę z jazdy. Jeżeli system jest włączony, to ma się uaktywniać tylko w krytycznych chwilach. Do tak naprawdę niewielkiego samochodu wpakowano opony, których nie powstydziłoby się nawet BMW serii 7 – opracowane przez Dunlopa 235/40 R18 dają bardzo dobrą przyczepność.

Żeby każdy mógł zorientować się, że ma do czynienia z tak niezwykłą wersją, zastosowano kilka kosmetycznych zmian. Nowym lakierem pokryto nie tylko nadwozie, ale też stylowe alufelgi. W podobnym stylu utrzymano wnętrze – znajdziemy tu wstawki z karbonu i plakietkę z numerem wozu, która ma przypominać o ekskluzywnym pochodzeniu.

Czymże jednak byłoby sportowe auto bez odpowiedniego napędu – tutaj za serce posłużyła turbodoładowana dwulitrowa jednostka o mocy 225 KM. 90% momentu obrotowego dostępnych jest w zakresie 2-6 tys. obr./min, co gwarantuje dobrą elastyczność. Silnik sprzężony jest z sześciostopniową reczną skrzynią biegów.

Megane Renault Sport Trophy ma być sprzedany w ograniczonej ilości i tylko w wybranych krajach, czyli tam, gdzie ta „mniej sportowa” odmiana osiągała najlepsze wyniki rynkowe. Jeżeli chcesz mieć taki na własność, to zamów sobie bilet do Francji, Anglii, Niemiec, Szwajcarii lub Hiszpanii. Oprócz tego będziesz też miał szansę dostać go w Meksyku, RPA i Japonii. Ciekawe, kiedy tego typu wozy zaczną znajdywać nabywców w Polsce, wybijając się ponad wszystkie te nudne auta z naszych dróg.

Dyskusja

komentarzy