nowości i premiery

Renault Kangoo Express Compact – mały kangurek

Renault niemal codziennie prezentuje kolejną odmianę nowego Kangoo. Po niedawno przedstawionej osobowej wersji we Frankfurcie, przyszła kolej na dostawczą Express. Dziś następną nowość z Amsterdamu – skrócone Kangoo Express Compact.

Proszę się nie dziwić, że autoGALERIA żyje od paru dni samochodami dostawczymi. W miniony piątek rozpoczęła się w Amsterdamie Europejska Wystawa Transportu Drogowego 2007 (The European Road Transport Show 2007), która potrwa do 3 listopada. Pojazdy użytkowe prezentują nie tylko producenci z Europy, ale również ze Stanów Zjednoczonych czy Tajwanu (w sumie ponad 340 wystawców), przez co targi mają w tym roku wyjątkowo światowy wymiar. To właśnie tutaj w czwartek (dzień prasowy – 25 października) Renault zaprezentowało dostawczą odmianę „Kangura” nazwaną Kangoo Express. Dziś przyszła pora na skróconą wersję o prostej nazwie Renault Kangoo Express Compact.

Mierzące 3,83 metra długości (1,80 metra wysokości i 1,82 metra szerokości) małe Renault jest o 38 centymetrów krótsze od swojego większego brata i z zabawkowym Kangoo Compact Concept, poza ogólną bryłą nadwozia, ma niewiele wspólnego. W stosunku do zwykłego Kangoo skrócono rozstaw osi (wyeliminowano boczne drzwi przesuwane) i dzięki temu kompaktowy dostawczak potrzebuje zaledwie 9,4 metra, aby zawrócić od krawężnika do krawężnika. Asymetrycznie otwierane na boki tylne drzwi udostępniają nam przestrzeń ładunkową o powierzchni 2,3 metra sześciennego (przy dwóch fotelach). Dzięki możliwości złożenia fotela pasażera zmieścimy ładunek o długości zwiększonej z 1,34 do 2,12 metra. Możemy jeszcze zamówić wersję jedynie z miejscem dla kierowcy ? wówczas Kangoo Express Compact pomieści 2,9 metra sześciennego i towar mierzący 2,54 metra. Ładowność wynosi 500 kilogramów, a podłoga o szerokości 1,21 m pozwoli pomieścić europaletę.

Kształt deski oraz rozwiązania w kabinie zaczerpnięto z normalnego Kangoo. Mamy więc funkcjonalną deskę z dużą ilością schowków oraz wiele rozwiązań technicznych, które jeszcze do niedawna nie miały prawa bytu w samochodach dostawczych – nawigację, system bezprzewodowy Bluetooth czy Audio Connection Box pozwalający na podłączenie zewnętrznego urządzenia takiego jak iPod czy odtwarzacz MP3. W stosunku do dłuższego „brata” obcięto paletę jednostek o dwie najmocniejsze, pozostawiając benzynowy 1.6 8v o mocy 90 KM (66 kW) oraz wysokoprężny 1.5 dCi o mocach 70 (50 kW) i 85 KM (63 kW).

W pewnym momencie zaczniemy się zastanawiać, czy takich małe auta dostawcze mają sens bytu? Oczywiście, że tak – to idealny środek transportu dla tych dostawców, którzy potrzebują szybko i sprawnie przewieźć niewielki ładunek np. do zatłoczonego centrum miasta. I nieważne, czy będzie to świeża dostawa pączków do cukierni, czy porannych gazet do kiosku. Poza tym ten maleńki segment niewielkich dostawczaków nie jest taki pusty – całkiem niedawno pojawiły się w nim włosko-francuskie trojaczki w postaci Fiata Fiorino, Citroena Nemo i Peugeota Bipper’a, więc świeżutkie Renault Kangoo Express Compact nie będzie się czuło takie samotne…

Komentarze w temacie Renault Kangoo II (dodatek: Express i Express Compact) na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy