Rewolucja! Debiutuje nowy Ford Puma

Powiedzmy sobie szczerze - Ford Ecosport, choć był przyjemnym autem, nigdy nie miał szansy na duży sukces. Teraz jednak możemy szykować się na duże zmiany, gdyż Puma ma apetyt na dobrą sprzedaż i wysoką pozycję w swoim segmencie.

Ford nie pochwalił się jeszcze wymiarami Pumy - te są najprawdopodobniej bardzo zbliżone do Fiesty, która jest bazą dla tego auta. Oczywiście samochód jest wyższy i oferuje podniesioną pozycję za kierownicą. W stylistyce Pumy postawiono na ciekawe i odważne linie, nie do końca zbliżone do spokrewnionej Fiesty. Topowe wersje będą wyposażone w światła LED z przodu i z tyłu.

Kokpit Forda Pumy przypomina ten z Fiesty i Focusa, aczkolwiek nowością jest tutaj cyfrowy zestaw zegarów, korzystający z wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala. Puma ma także cieszyć lepszym wykończeniem i dopracowaną jakością.

Pod maską Forda Pumy znajdziemy głównie jednostki 1.0 EcoBoost, oferujące od 125 KM. Na szczycie oferty ma zaś stać ponad 150-konny wariant benzynowy. O dieslach oraz skrzyniach innych niż 6-biegowy manual póki co nic nie wiadomo, ale takowe niemal na pewno dołączą do oferty.

Systemy bezpieczeństwa? Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), Emergency Brake Assist (autonomiczny hamulec awaryjny), TPMS (system kontroli ciśnienia w oponach), system półautonomicznego parkowania oraz wiele innych.

Nowy Ford Puma będzie składany w rumuńskiej fabryce tej marki w Krajowej.