Rodzina AMG 53 - W rzędzie i z prądem

Długo zapowiadana rodzina modeli AMG 53 została oficjalnie zaprezentowana. Co ciekawego znajdzie się pod maską wersji “baby-AMG”?

Modele AMG 53 zastąpią doskonale znane wersje AMG 43, korzystające z podwójnie doładowanego 3-litrowego V6. Nowa rodzina nie będzie miała jednak nic wspólnego ze schodzącymi silnikami - są to zaprojektowane od podstaw jednostki korzystające z wielu ciekawych technologii.

Bazą dla wersji AMG 53 jest nowa doładowana (twin-turbo) “rzędowa szóstka” Mercedesa o pojemności trzech litrów. Doposażono ją w elektryczny kompresor oraz system EQ-Boost korzystający z alternatora oraz 48-woltowej instalacji elektrycznej. Efektem jest moc na poziomie 435 koni mechanicznych oraz 520 Nm momentu obrotowego. Elektryczny “booster” dorzuca dodatkowe 21 koni mechanicznych i 250 Nm w określonym zakresie obrotów przy starcie. System ten ma likwidować jakiekolwiek opóźnienie w dostawie mocy - silnik będzie oferować w zasadzie sto procent możliwości już od startu. Pierwsza setka na zegarach wersji AMG 53 ma pojawić się w 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wyniesie około 280 km/h. Moc przenoszona będzie na wszystkie cztery koła (zmodyfikowany napęd 4MATIC+) za pośrednictwem 9-biegowej przekładni AMG Speedshift TCT.

Mercedes poprawił także właściwości jezdne wersji AMG 53. Pojawiło się tutaj nowe wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne, zmodyfikowany układ kierowniczy oraz poprawione zawieszenie z kołami ustawionymi w większym negatywie.

Wersja AMG 53 dostępna będzie póki co w modelu E Coupe i Cabrio oraz w nowym CLS-ie. Standardowo sprzedaż otworzy wersja Edition 1 z bardzo bogatym wyposażeniem.