nowości i premiery

Skoda Octavia Combi 4×4 – Wielozadaniowa

W 1999 r. po raz pierwszy Skoda Octavia Combi pojawiła się z napędem na obie osie. W zeszłym roku tę konfigurację wybrało blisko 20 proc. klientów pojazdu, a w krajach takich jak Szwajcaria, czy też Norwegia – ponad 50 proc. Nie dziwi więc fakt, że nowa generacja od początku dostępna jest z napędem 4×4.

Nową Skodę Octavię Combi poznaliśmy oficjalnie w marcu w Genewie. Wśród wielu odmian tego modelu, które zaprezentowano podczas premiery, jest też wersja z napędem 4×4. Po raz pierwszy pojawiła się w ofercie w 1999 r. i do dzisiaj cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ten fakt nie powinien nikogo dziwić, biorąc po uwagę, że otrzymujemy wszechstronny pojazd, który jest w stanie poradzić sobie w trudniejszych warunkach.

Zewnętrznie nowa Octavia Combi 4×4 niczym się nie wyróżnia. Jedyne, co informuje o tym, z jakim pojazdem mamy do czynienia, jest plakietka na klapie bagażnika. Również wnętrze pozostaje niezmienne w stosunku do innych odmian tego modelu. Za to o wiele więcej nowości znajdujemy od strony technicznej. Po pierwsze auto jest pierwszą Skodą, która zyskuje napęd 4×4 Haldex piątej generacji.

W stosunku do poprzednika jego waga zmalała o 1,4 kg i pozbyto się akumulatora ciśnienia. W normalnych warunkach napęd przenoszony jest na przód, a w razie jakichkolwiek problemów w ciągu ułamku sekundy dołączany jest tył. Nasz bohater w standardzie zyskuje również elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS). Poprawiono także zawieszenie pojazdu.

Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z nowo opracowanymi dolnymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu znajdziemy oś wielowahaczową. Polepszono także sztywność poprzeczną osi przez dobranie na nowo parametrów łożyskowania wahacza poprzecznego. Za napęd odpowiedzialne są trzy silniki: 1.6 TDI (105 KM, 250 Nm), 2.0 TDI (150 KM, 320 Nm) oraz 1.8 TSI (180 KM, 280 Nm). Dwa pierwsze współpracują z 6-stopniową przekładnią manualną, a ostatni z 6-biegową DSG.

Dyskusja

komentarzy