nowości i premiery

Ultima RS. Brytyjski bolid z kamerą cofania i czujnikami parkowania

Weź torowe auto i dodaj do niego klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania i nawet zestaw dedykowanych toreb podróżnych. Efekt? Oto Ultima RS.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak każda inna Ultima – charakterystyczna bryła, potężne skrzydło oraz masa wlotów powietrza zdradzają torowy charakter tego auta. Po otwarciu drzwi w oczy rzuci nam się z kolei całe połacie włókna węglowego, dwa kubełkowe fotele, klatka bezpieczeństwa oraz surowe wnętrze, w którym poza prostą kierownicą i analogowymi (!) wskaźnikami znajdziemy także… system multimedialny. Brytyjska firma postanowiła stworzyć wersję tego pojazdu, która będzie pozwalała także na drogową eksploatację – w niektórych krajach zarejestrowanie tego auta jest możliwe. Dlatego właśnie na liście opcji pojawiły się wspomniane wcześniej dodatki, a nabywca może także dorzucić ledowe oświetlenie z przodu czy skórzaną tapicerkę.

Sercem Ultimy są jednostki pochodzące z koncernu General Motors. Ofertę otwiera tutaj jednostka LT1 6.2 V8, która oferuje 480 KM. LT4 ze sprężarką mechaniczną zwiększającą moc do 680 KM. Jednostka LT5 oferuje z kolei aż 800 KM, choć Ultima zapewnia, że jest w stanie podkręcić ten silnik do 1200 KM.Krótko mówiąc – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. A czy jest coś lepszego niż torowe auto, którym można pojechać na zakupy do Biedronki? Dodam tylko, że wszystkie te jednostki łączone są wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów, bowiem Ultima nie uznaje przekładni automatycznych. W ich opinii to jest auto dla prawdziwych kierowców, a tacy kochają pracę sprzęgła i lewarka skrzyni biegów.

Co jeszcze zmieniło się w Ultimie RS?

Przede wszystkim dopracowano aerodynamikę w tym aucie. Udało się w znaczny sposób zwiększyć siłę docisku, jednocześnie zapewniając znacznie lepszy przepływ powietrza. Co więcej, nowy splitter oraz dyfuzor lepiej „zasysają” samochód do drogi, co zwiększa stabilność podczas szybkiej jazdy. Poza tym Ultima wprowadziła drobne poprawki w konstrukcji samego nadwozia oraz zawieszenia.

 

 

Dyskusja

komentarzy