Frankfurt 2007

Unique Alfa – program indywidualizacji Alfy Romeo

Dla Alfy Romeo tegoroczny salon we Frankfurcie stoi pod znakiem drobnych premier. Światu zostanie pokazana m.in. specjalna edycja modelu 147 i nowo opracowany program indywidualizacji.

Wśród marek klasy premium bardzo popularne stało się ostatnio oferowanie programów pozwalających na zindywidualizowanie ich wyrobów. U włoskiego producenta będzie to „Unique Alfa”, dzielące się na trzy główne „nurty”: Vintage, Collezione oraz TI. Każdy z nich ma mieć własny, unikalny charakter i istotnie odmieniać osobowość naszego samochodu. Jest z tym jednak różnie. Ostatni z nich jest już znany z modeli 147 czy 159. Stawia na sportowy, wyrazisty charakter i ma nawiązywać do wyścigowych tradycji marki. Poza specjalnymi kolorami i alufelgami na zewnątrz i sportowymi siedzeniami w środku, seria ta zawiera takie dodatki jak obniżone zawieszenie, usprawniony układ hamulcowy czy specjalne opony.

Vintage ma za zadanie połączyć tradycję z nowoczesnością. Brzmi to pięknie, ale chyba marketingowcy posunęli się trochę za daleko w swoich wynurzeniach, bo ciężko o takie skojarzenia, gdy seria ta zawiera jedynie specjalne kolory nadwozia, skórzaną tapicerkę i chromowane wykończenia.

Ostatnia edycja, Collezione, ma przenieść nas w świat stylu i elegancji. Producent zamierza to wykonać poprzez zastosowanie specjalnych materiałów, o znacznie wyższej jakości – przyjemniejszych w dotyku, lepiej wyglądających i… pachnących. Tak, pachnących, bowiem fotele, deska rozdzielcza i boczki pokryte będą perfumowaną skórą, a szwy zaś, aby podkreślić kształty, będą wyraźniejsze. Poza tym wnętrze otrzyma wykończenia z prawdziwego metalu. Z zewnątrz dodano jedynie podkreślający zmysłowe linie wielowarstwowy lakier.

Model 147 otrzyma kolejną już, nota bene prawdopodobnie zwiastującą rychłe pojawienie się następcy, limitowaną edycję. Jest to wersja CNC CoSTUME NATIONALE, stworzona wspólnie ze stylistę Ennio Capasę. Z zewnątrz dostrzeżemy chromowaną końcówkę wydechu, czarne, połyskliwe oprawy lusterek, ciemniejsze klosze tylnych świateł, grafitowe, 17-calowe felgi oraz przepiękny biały lakier z efektem perłowym, cudownie „leżący” na tym zgrabnym kompakcie. Wnętrze zaś utrzymano w czarnej tonacji kontrastującej z bielą nadwozia. Siedzenia obito skórą łączoną z perforowaną alcantarą oraz dodano parę drobiazgów, jak czerwone tło wskaźników czy aluminiowe oparcie na lewą stopę. Zmian niewiele, ale są one gustowne i efekt naprawdę cieszy oczy. Edycja ta będzie sprzedawana jedynie w pięciodrzwiowym nadwoziu z silnikiem 1.9 JTDm o mocy 150 KM.

Na salonie pokazano również dwie wersje modelu 159: Sportwagon z nową automatyczną skrzynią Q-tronic łączoną z dieslem 2.4 JTDm o mocy 200 KM oraz sedan z tym samym, ale nieco zmodyfikowanym silnikiem, produkującym 210 KM – teraz też z napędem na 4 koła Q4. Ten sam napęd otrzyma również bazująca na 159 coupe – Brera.

Zwieńczeniem oferty Alfy we Frankfurcie jest, kolejna już, prezentacja zjawiskowego gran turismo 8C Competizione – pozostaje tylko zazdrościć tym, którzy będą mieli okazję zapoznać się z tym cudem osobiście.

Komentarze w temacie pt. Alfa Romeo 147 (+różne wersje) na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy