Genewa 2010

Volvo S60 – Szwedzki styl

Zapowiedzi nowego Volvo S60 już od pewnego czasu ukazywały się w internecie. Również my niedawno anonsowaliśmy Wam pojawienie się następcy. Dzisiaj Szwedzi zdecydowali się na ujawnienie pełnych informacji dotyczących nowego auta.

Na temat wyglądu nowego S60 padło już wiele opinii. Jednym auto się podoba, inni uważają, że ten styl nie pasuje do szwedzkiej marki. Faktem jest, iż samochód wygląda świeżo, ciekawie i budzi zainteresowanie. A o to chyba chodzi. Producent chwali się, że S60 to czterodrzwiowe coupe. Czy tak jest, do końca nie wiem. Ale pozostawiamy to ocenie indywidualnej.

Wnętrze prezentuje bardziej typowy dla Volvo styl. Przede wszystkim, dostrzeżemy w nim znaną z innych modeli centralną konsolę. Sam kształt deski rozdzielczej to zupełna nowość w designie marki. Wyraźnie zaznaczone linie i płaszczyzny też mogą być powodem kontrowersji. Nie można za to wnętrzu odmówić indywidualności. Tylna kanapa jest dzielona i składa się w proporcjach 40/60.

Na początku w ofercie znajdą się trzy jednostki napędowe. Najmocniejsza – i jedyna benzynowa – to 3-litrowy motor o mocy 304 KM (440 Nm). Oprócz tego producent proponuje dwa diesle: 2,4-litrowy o mocy 205 KM (420 Nm) oraz 2-litrowy, 163-konny (400 Nm). Najmocniejsza wersja oferowana będzie seryjnie z napędem na cztery koła i 6-stopniową skrzynią automatyczną. Diesle współpracują również z 6-stopniową, ale manualną skrzynią.

W późniejszym czasie w ofercie pojawią się także cztery inne silniki. Trzy z nich to benzynowe jednostki: 2-litrowa (240 KM, 320 Nm), a dwie pozostałe z pojemności 1,6 litra osiągają 180 KM i 160 KM (maksymalny moment obrotowy dla obu motorów jest ten sam i wynosi 240 Nm). Czwarty silnik będzie członkiem rodziny DRIVe. To znany, 1,6-litrowy diesel o mocy 115 KM (270 Nm).

Oczywiście, Volvo znane jest z bezpieczeństwa. W aucie znajdziemy wiele systemów z nim związanych. Wymieńmy tutaj np. DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), system Pedestrian Detection czy też City Safety znany z XC60. Nowością, która debiutuje w S60 jest system Corner Traction Control. W skrócie jego działanie polega na tym, że podczas pokonywania łuku wewnętrzne koło jest przyhamowywane, a zewnętrzne otrzymuje w tym samym czasie więcej mocy. Ma to ograniczać tendencję auta do podsterowności. Kolejna ciekawostka to to, że mocowania amortyzatora z tyłu wykonane są z poliuretanu, a nie z gumy dla zapewnienia lepszej równowagi pomiędzy komfortem i kontrolą dynamicznej jazdy.

Volvo S60 oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Wkrótce potem pojazd powinien znaleźć się w salonach sprzedaży. Jak na razie nie są znane ceny opisywanego modelu.

Dyskusja

komentarzy