Genewa 2010

VW CrossGolf – Pseudoterenówka

Volkswagen postanowił uraczyć nas w Genewie kolejną światową premierą auta z przydomkiem Cross. Tym razem producent zaprezentuje drugą generację modelu CrossGolf. W założeniu ma to być pomost pomiędzy autami klasy MPV a SUV-ami. Czy tak jest rzeczywiście?

Osobiście nie widzę sensu w tworzeniu takich pojazdów. CrossGolf w swej pierwszej generacji był niczym innym, jak Golfem Plus w innym ubraniu. Niestety, przy okazji drugiej generacji koncepcja nie uległa zmianie. A to oznacza, że auto dalej bazuje na Golfie Plus, a odróżnia się od niego: standardowo montowanymi lampami przeciwmgielnymi, polakierowanymi na srebrno płytami chroniącymi podwozie z przodu i tyłu, nakładkami nadwoziowymi w kolorze szarym oraz 17-calowym alufelgami.

Auto podwyższono także o 20 mm. We wnętrzu czeka na nas dwukolorowa tapicerka, sportowe przednie siedzenia, pokryte skórą: trójramienna kierownica i skrzynia biegów, a także specjalne dywaniki. Na pedałach odnajdziemy aluminiowe nakładki, a progi przednich drzwi zdobi specjalna listwa z nazwą modelu. W wyposażeniu standardowym ma się znaleźć m.in.: półautomatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz chłodzony schowek.

Do napędu pojazdu posłuży pięć jednostek napędowych. Trzy z nich to benzynowe motory: 1.2 TSI (105 KM), 1.4 TSI (122 KM i 160 KM), a pozostała dwójka to diesle: 1.6 (105 KM) oraz 2.0 (140 KM). Silniki współpracować będą z 6-stopniową skrzynią manualną lub skrzynią DSG (6- lub 7-biegowa).

VW CrossGolf swą światową premierę będzie mieć podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Auto niedługo po tym powinno znaleźć się w sprzedaży. Jak na razie nie są znane ceny opisywanego modelu.

Dyskusja

komentarzy