nowości i premiery

Vw Polo GT w ogonie miejskich sportowców

Symbol GT nie uczynił z Polo prawdziwego sportowca. Jest to tylko nowa, bardziej wyrazista wersja Polo, napędzana jednym z 6 silników (75-130 KM). Wprowadza jednak nieco świeżości i podkreśla dynamiczny charakter auta.

Znana już od dwóch lat sylwetka modelu Polo jest nowoczesna, jednak według wielu opinii pozbawiona polotu i ciekawego wizerunku. Aluminiowe, 16-calowe felgi obute w opony o rozmiarze 205/45, przyciemnione światła tylne oraz znaczek GT na chłodnicy z przodu dodają sylwetce Polo nieco świeżości i podkreślają dynamiczny charakter modelu. Czy to jednak wystarczy w przypadku samochodu o sportowych aspiracjach?

Sportowe siedzenia z przodu, chromowane wykończenie zegarów oraz skórzane elementy m.in. na kierownicy czy gałce zmiany biegów tworzą sportowy klimat we wnętrzu. Wyposażenie wzbogacone o dobrej jakości radio „alpha”, elektrycznie sterowane szyby przednie czy centralny zamek z pewnością czynią Polo GT ofertą godną uwagi.

Volkswagen oferuje do modelu Polo GT sześć silników – trzy benzynowe oraz trzy wysokoprężne. Spektrum ich mocy rozciąga się od 75 KM do 130 KM. Na szczycie oferty znajduje się Diesel 1.9 TDI o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm. Takie parametry pozwalają osiągnąć „setkę” w czasie 9,3 sekundy oraz maksymalną prędkość 206 km/h.

Więcej frajdy podczas szybkiej jazdy sprawia także utwardzone, sportowe zawieszenie oraz obniżone o 15 mm nadwozie.

Delikatne sportowe akcenty, trochę więcej mocy i niższy komfort jazdy (przez utwardzone zawieszenie) nie czynią Polo GT autem sportowym. Przede wszystkim brakuje agresywniejszych detali oraz dodatków, które czynią samochód wartym pożądania i pozwalają skutecznie wyróżnić się z tłumu. Co więcej, image sportowego Polo jest skutecznie osłabiany przez słabe jednostki napędowe.

Pozostaje mieć nadzieje, że Volkswagen nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w kwestii „miejskich sportowców”. Jeżeli tak, wówczas Ford Fiesta ST, Mini Cooper S oraz Seat Ibiza FR mogą się czuć zagrożone.

Cena Vw Polo GT wynosi na rynku niemieckim 14 900 euro.

Dyskusja

komentarzy