Frankfurt 2011

VW up! – Dwa w jednym

Mały na zewnątrz, wielki wewnątrz. Tak w skrócie można opisać najnowszego, miejskiego Volkswagena. up! to propozycja dla tych, dla których Smart jest za mały, a typowe auto klasy A za duże, bądź niezbyt funkcjonalne. Czyżby kolejny hit niemieckiego producenta?

Wreszcie jest. Po kilku latach prezentacji różnego rodzaju prototypów Volkswagen zdecydował się na prezentację seryjnej odmiany up!-a. Miejski model, który ma łączyć ogień z wodą. Dzięki kompaktowym wymiarom bez problemu zmieści się w każdą lukę, a sensownie rozplanowane wnętrze pozwoli na przewiezienie czterech osób i dosyć pokaźnego bagażu.

W dzisiejszych czasach, nawet mały, miejski pojazd musi wyglądać atrakcyjnie. Czy taki jest up! musicie ocenić sami. W każdym razie na pewno nie pomylimy tego modelu z innym autem. A to wszystko dzięki nowemu przodowi, z specjalnie ukształtowanym zderzakiem, a także tyłowi, który może pochwalić się szklaną klapą bagażnika oraz indywidualnym designem świateł.

Najbardziej pospolicie auto wygląda z profilu, choć i tutaj starano się nadać mu indywidualnego charakteru, dzięki ostremu zakończeniu tylnej szyby. Kompaktowe wymiary: 3,54 x 1,64 x 1,48 m (dł. x szer. x wys.) połączone z umieszczonymi w samym rogu kołami i pudełkowatym kształtem pozwoliły na wygospodarowanie obszernego wnętrza. Duży jest także rozstaw osi, który wynosi 2,42 m.

We wnętrzu przygotowano miejsce dla czterech osób, a dostajemy się do niego poprzez duże drzwi. Deska rozdzielcza prezentuje prosty, funkcjonalny styl. W bogatszych wersjach może być pokryta lakierem. Bagażnik może się pochwalić standardową pojemnością 251 l, a po rozłożeniu siedzeń wartość ta rośnie do 951 l.

up! oferowany będzie w trzech wersjach wyposażeniowych. Podstawowa to take up!, druga wersja, komfortowa to move up! i najwyższa: high up! Dodatkowo na początku produkcji w ofercie odnajdziemy dwie specjalne odmiany bazujące na wersji high up!: up! black i up! white.

Po raz pierwszy w tym segmencie będzie można jako opcję zamówić system awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Pierwszy raz w VW pojawia się system maps + more – Personal Infotainment Device. Wspólnie z firmą Navigon opracowano specjalny system multimedialny połączony z nawigacją. Wszelkie informacje wyświetlane są przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową.

Kolejna nowość debiutująca w up!-ie to rodzina 1-litrowych, 3-cylindrowych jednostek napędowych. Dysponują one mocą 60 KM lub 75 KM. W wersji z technologią BlueMotion (m.in. system Start-Stop) spalanie wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM), a emisja CO2 100 g/km. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 68 KM, a w 2013 r. up! z napędem elektrycznym.

VW up! oficjalnie zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. W pierwszej kolejności pojawi się w Europie, a potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Sprzedaż pojazdu rozpocznie się w grudniu. Na razie nie są znane ceny opisywanego modelu.

Dyskusja

komentarzy