nowości i premiery

Zamiast Frontery – Opel Antara

Opel Antara zmaterializuje się na wrześniowym salonie samochodowym w Paryżu. Ciut większy od Astry kombi SUV celuje prosto w Toyotę RAV4, Suzuki Grand Vitarę, Kie Sportage/Hyundai’a Tucsona i swojego brata bliźniaka – Chevroleta Captivę.

Brata bliźniaka? Opel i Chevrolet to dwie marki General Motors. Antarę i Captivę zbudowano na płycie podłogowej Thera przeznaczonej dla średniej wielkości SUV-ów. Oba auta łączy jednak znacznie więcej. Podobne są silniki, wymiary i specyfikacja techniczna. Następca Saturna Vue (amerykańska marka GM, produkcja na rynek lokalny) będzie prawdopodobniej kolejnym klonem Antary/Captivy.

Prototypowa Antara olśniła pół świata na zeszłorocznym salonie we Frankfurcie. Jedna para drzwi, design z DNA coupe i bardzo atrakcyjne detale to było coś. Seryjna Antara ma więcej drzwi, mniej pasjonujących gadżetów i ogólnie rzecz biorąc jest bardziej ucywilizowana, przystosowana do życia. Mierzy ponad 4,5 metra długości, prawie 1,9 metra szerokości i równo 1,7 metra wysokości. Nadwozie jest samonośne. Silniki umieszczono poprzecznie. Napęd na cztery koła jest kompaktowy i nie zajmuje zbyt wiele przestrzeni życiowej pasażerom.

Silniki będą trzy. Najsłabszy benzynowy o pojemności 2,4 litra rozwija moc 141 KM. Najmocniejszy w gamie będzie benzynowiec V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 224 KM. Według producenta najpopularniejszym motorem w gamie Antary będzie Diesel – 2 litry i 150 KM. Najtańszą Antare wyceniono na 26850 euro (silnik 2,4).

W standardzie auto wyposażone będzie w system wspomagający nagłe hamowanie, zapobiegający wywrotce oraz jeszcze jeden zapewniający bezpieczny zjazd ze wzniesień (rzadkość w klasie). W opcji Opel oferuje elektroniczny mózg, który utrzyma w ryzach przyczepę.

Antara zastępuje w ofercie Opla model Frontera, który miał więcej z nieokrzesanej terenówki niż z modnego SUV-a. Czasy się zmieniły, zmieniło się więc nastawienie Opla do aut 4×4. Sprzedaż terenowego Opla ruszy pod koniec roku.

Komentarze w temacie pt. Opel Antara na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy