Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo wjeżdża na rynek

W czasie, gdy czytacie nazwę nowego Porsche, ono zdąży już rozpędzić się do grubo ponad 100 km/h. I ma nie palić przy tym bardzo dużo. Właśnie na rynek trafia najciekawsza z wersji Panamery. Hybrydowe Turbo-S.

Sport Turismo już znacie. A tymczasem pod jego maskę trafił silnik, który jest już dostępny w "płaskiej" wersji. Mamy więc czterolitrowe V8 Twinturbo, osiągające 550 KM. Sparowano je z systemem elektrycznym, wyposażonym w baterię o pojemności 14,1 kWh oraz silnik o mocy 136 KM. W sumie Panamera dysponować będzie mocą 680 KM oraz momentem obrotowym 850 Nm.

To przekłada się (poprzez napęd na cztery koła) na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy i prędkość maksymalną 310 km/h (przy masie sięgającej 2 400 kg). Jest to więc prawdopodobnie najszybsze seryjne kombi na świecie (pomijając kwestię tego, że Porsche nie bardzo chce nazywać Sport Turismo - kombi). Dodatkowo, wg danych technicznych, Panamera w tej wersji ma zużywać średnio 3 l/100 km, a w sumie przejeżdżać do 49 km nie korzystając z ani "kropli" prądu, z maksymalną prędkością 140 km/h. Ładowanie, w zależności od systemu, ma zająć między 2,4 a 6 godzin.

Oczywiście Sport Turismo nic nie straci ze swojej praktyczności. Wciąż ma 5 miejsc (albo 4+1), bagażnik o pojemności 425 l i możliwości powiększenia do 1 295 l.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Zamówienia już można składać. Cena w Niemczech to minimum 188 592 Euro, czyli ok. 30 tys. Euro więcej niż wersja bez systemu hybrydowego.