prezentacje

Kia Venga – Mały może więcej (nowe fakty i zdjęcia)

Jedną z najciekawszych premier frankfurckiego salonu jest Kia Venga. Minivan klasy B ma zapewnić Koreańczykom kolejny sukces rynkowy, po cee’dzie i Soulu. I trzeba przyznać, że ma na to ogromne szanse. Pojemne wnętrze i bagażnik, w miarę szeroka paleta silników i ciekawy design to nie jedyne atuty Vengi.

Design nowej Kii prezentuje bardzo miły dla oka, dynamiczny charakter. To dobrze, ponieważ pierwszym kryterium zakupu auta jest zazwyczaj wygląd. A w tym wypadku projektanci mogą sobie tylko i wyłącznie gratulować. Długi na 4068 mm, szeroki na 1765 mm i wysoki na 1600 mm minivan bez problemu powinien zabrać na pokład cztery osoby. Nie powinno im w środku zabraknąć miejsca, zważywszy na to, że Venga posiada duży jak na tę klasę rozstaw osi wynoszący 2615 mm. Sama deska rozdzielcza ma spokojny, miły dla oka design. Wszystko znajduje się pod ręką, a obsługa nie powinna nikomu sprawić większych problemów.

Tylne siedzenia, dzielone w proporcji 60/40, można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji „Fold & Dive”. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa – bez potrzeby „upychania” zagłówków tylnych oparć. Standardowo bagażnik mieści 440 l. Ma on dwupoziomową budowę, więc jeśli potrzebujemy większej pojemności, usuwamy półkę dzielącą oba segmenty i do dyspozycji mamy już 570 l. Po złożeniu siedzeń wartość ta rośnie do 1486 l.

Na wyposażeniu Vengi możemy znaleźć m.in. zintegrowany system SRS obejmujący dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne fotelowe i boczne kurtynowe (dla obu rzędów siedzeń), czy też aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera. W opcji możemy zamówić m.in. panoramiczne okno dachowe, system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth ze sterowaniem głosowym, automatyczną klimatyzację oraz podgrzewane fotele przednie.

Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne ? w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Auto wyposażono w nowy silnik wysokoprężny, który występuje występuje w dwóch pojemnościach skokowych: 1,4 litra o mocy 90 lub 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 128 lub 115 KM – zależnie od wymagań danego rynku sprzedaży. Klientów preferujących jednostki benzynowe powinny zainteresować dwie jednostki: 1,4 litra o mocy 90 KM i 1,6 litra o mocy 125 KM. Oba motory benzynowe i najsłabszy diesel wyposażane będą w 5-biegowe skrzynie manualne. Reszta silników współpracuje z 6-stopniowymi skrzyniami. Dla benzynowego silnika 1.6 istnieje możliwość zamówienia 4-biegowego automatu. Jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, Kia Venga oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ten konfigurowany jest ze wszystkimi silnikami.

Oprócz tego w pakiecie „EcoDynamics” odnajdziemy system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów, opony o niskich oporach toczenia – dla pojazdów wyposażonych w koła rozmiaru 15 i 16 cali. Venga posiada niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPhersona i tylną belkę skrętną. Wszystkie wersje posiadają seryjne hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. Auto wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku i objęte zostanie podwójną gwarancją producenta: 7-letnią na zespół napędowy/5-letnią (lub 150 000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Okresy międzyprzeglądowe wyniosą 30 000 km lub 12 miesięcy.

Dyskusja

komentarzy