producenci i rynek

12 elementów, które Tesla Model S dzieli z innymi samochodami

Tesla nie może pozwolić sobie na produkcję wszystkich podzespołów. Wiele elementów pochodzi z innych aut – czasami bardzo zaskakujących.

Tesla wykorzystuje bowiem wiele podzespołów zapożyczonych od innych producentów. Niektóre są widoczne gołym okiem, jednak część kryje się w najróżniejszych zakamarkach nadwozia i podwozia. Od kogo Tesla pożycza? Zobaczcie:

Przekładnia i wspomaganie układu kierowniczego – Range Rover Evoque

Jak się okazuje Tesla Model S korzysta z elementów wyciągniętych żywcem z Range Rovera Evoque. Element ten przygotowany został przez firmę ZF.

Kolumna kierownicza – Mercedes Klasy C

Kolumna kierownicza również nie jest dziełem Tesli – amerykańska marka korzysta z elementu przygotowanego dla Mercedesa klasy C z lat 2008 – 2014.

Pedał gazu – Ford Mondeo/Fusion

Technologia drive-by-wire staje się coraz popularniejsza. Tesla wykorzystuje pedał gazu z Forda Fusion/Mondeo z lat 2010 – 2012 – zaadaptowano także numer części.

Przełącznik świateł stopu – 2018 Ford GT

Wpisując numer seryjny przełącznika świateł stopu na liście zobaczymy także Forda GT. Tesla zapożyczyła bowiem ten element od producenta z błękitnym owalem. Oczywiście Ford GT to jeden z kilku modeli, który korzystał z tego podzespołu – znajdziemy go także w wielu Jaguarach z czasów Forda.

Zaciski hamulcowe – Chevrolet Camaro SS

Zaciski hamulcowe dostarczyła firma Brembo. Nie jest to jednak element, który stworzono specjalnie dla tej marki – posiłkowano się modelem opracowanym dla Chevroleta Camaro SS.

Klocki hamulcowe – Chevrolet Camaro SS / Cadillac CTS-V

Klocki hamulcowe w ciężkim aucie muszą być wydajne. Tutaj także zdecydowano się na elementy z General Motors – również z Camaro SS. Te same wykorzystywane są Cadillacu CTS-V i innych sportowych autach GM.

Zacisk hamulca ręcznego – 2006 Ford GT

Hamulec ręczny również pochodzi z Forda GT – jest to jednak element ze starszego modelu z lat 2004-  2006. Ten sam podzespół wykorzystywany był w Jaguarach, z modelem S-Type na czele.

Silnik wycieraczek – Kenworth

W przypadku silnika wycieraczek Tesla wybrała zewnętrznego dostawcę. Firma ta dostarcza je też do Kenworthów, czyli amerykańskich ciężarówek.

Silnik nawiewów do kabiny – Kia Optima

Element ten pompuje zimne i ciepłe powietrze do wnętrza auta. W tym przypadku wybrano podzespoły z Korei – ten sam element znajdziemy w Kii Optimie z lat 2011 – 2015.

Przełącznik „skrzyni biegów”, kierunkowskazów i wycieraczek – Mercedes

Ten element jest najbardziej widoczny. Tesla Model S wykorzystuje przełączniki z Mercedesów – głównie znane z poprzedniej generacji Klasy S.

Sterowanie fotelami – Mercedes

Tutaj także sięgnięto po przełączniki z Mercedesa – sterowanie fotelami odbywa się w identyczny sposób jak w większości Mercedesów. Cały element pochodzi zaś z nieco zapomnianej Klasy R.

Przełączniki szyb – Maserati Ghibli

Na deser coś z Włoch? Niestety nie – przełączniki w Maserati Ghibli wywodzą się z amerykańskich aut, z „zabitym” niedawno Dodgem Dartem na czele.