producenci i rynek

Ale ten czas leci – Audi A4 świętuje… 25 urodziny

Największy sukces firmy z Ingolstadt dostępny jest już od ćwierćwiecza na rynku.

Model, będący następcą Audi 80, obecnie dostępny jest już jako piąta generacja, a za kilka miesięcy zobaczymy wersję po faceliftingu, z nowym wyglądem i silnikami. Ale póki co mamy urodziny.

Pierwsza generacja zadebiutowała w 1994. To w niej pojawiło się po raz pierwszy RS4 z podwójnie doładowanym V6 o mocy 380 KM. Popularność zdobyły za to wersje TDI oraz benzynowe 1.8 Turbo. Druga generacja, której debiut wypadł 6 lat później, na rynku przetrwała krótko – zaledwie do 2004 roku, kiedy pojawiła się generacja B7. W zasadzie, było to mocno zmodyfikowane B6, ale za to pojawiła się w nim druga generacja RS4 z V8 pod maską. Ale B7 na rynku również było krótko – już w 2007 zaprezentowano B8, na całkowicie nowej płycie podłogowej. W 2011 pojawił się lifting, a pod koniec 2015 roku na rynku pojawiła się nowa generacja, która dostępna jest do dziś.

A4 to najlepiej sprzedający się model w gamie Audi. Do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 7,5 miliona samochodów, przy czym 344 000 w samym zeszłym roku. Wg Audi, A4 stanowi ok. 20% sprzedaży wszystkich samochodów z Ingolstadt. Całkiem nieźle, jak na (obecnie) 15 modeli w line upie.

Obecnie Audi A4 wyjeżdża z czterech fabryk na świecie – z Ingolstadt i Neckarsulm w Niemczech, ale także z Chin (Changchun) oraz Indii (Aurangabad).

Choć w fabryce z okazji urodzin była mała rocznicowa „feta”, to producent nie pokazał żadnej limitowanej edycji z tej okazji. Nie pokazano także wersji po faceliftingu. Na to musimy jeszcze poczekać.

Dyskusja

komentarzy