Audi inwestuje w ogniwa paliwowe

Audi nie chwali się swoimi planami w związku z ogniwami paliwowymi i ich ewentualnym zastosowaniem w swoich samochodach. Wiemy natomiast, iż niemiecki producent zakupił pakiet patentów związanych właśnie z tą technologią od kanadyjskiej firmy Ballard Power Systems Inc.

Prócz zakupu patentów związanych z ogniwami paliwowymi, Grupa Volkswagen przedłużyła swoją współpracę z Kanadyjczykami przynajmniej do roku 2019. Szykują się zatem długofalowe działania. Skąd to posunięcie?

Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG do spraw rozwoju technicznego, określił to działanie za strategiczne, które przyczyni się w przyszłości do rozwoju układów napędu wykorzystujących ogniwa paliwowe nie tylko w przypadku Audi, ale całej Grupy VW.

Ballard Power Systems Inc. natomiast jest jedną z wiodących firm na świecie pracujących nad technologią ogniw paliwowych z membraną wymieniającą protony. Kanadyjska firma szczyci się dostarczaniem produktu, który wytwarza czystą i relatywnie tanią energię.

Co wyniknie ze współpracy Audi i Ballard Power Systems? Tego prawdopodobnie sami inżynierowie Audi jeszcze nie wiedzą. Widać jednak, że technologiczny wyścig zbrojeń wśród producentów samochodów trwa.Prócz zakupu patentów związanych z ogniwami paliwowymi, Grupa Volkswagen przedłużyła swoją współpracę z Kanadyjczykami przynajmniej do roku 2019. Szykują się zatem długofalowe działania. Skąd to posunięcie?

Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG do spraw rozwoju technicznego, określił to działanie za strategiczne, które przyczyni się w przyszłości do rozwoju układów napędu wykorzystujących ogniwa paliwowe nie tylko w przypadku Audi, ale całej Grupy VW.

Ballard Power Systems Inc. natomiast jest jedną z wiodących firm na świecie pracujących nad technologią ogniw paliwowych z membraną wymieniającą protony. Kanadyjska firma szczyci się dostarczaniem produktu, który wytwarza czystą i relatywnie tanią energię.

Co wyniknie ze współpracy Audi i Ballard Power Systems? Tego prawdopodobnie sami inżynierowie Audi jeszcze nie wiedzą. Widać jednak, że technologiczny wyścig zbrojeń wśród producentów samochodów trwa.