producenci i rynek

Audi wyceniło nowe A6 [CENNIK]

Chcecie wejść w posiadanie nowego Audi A6? Przygotujcie worek z pieniędzmi – póki co tanio nie będzie.

Audi na start zaserwuje nam bowiem tylko dwa silniki – 50 TDI (nadal nie ogarniamy nowej nomenklatury), czyli 3.0 TDI generujące 286 KM, oraz 55 TFSI, czyli 3.0 TFSI 340 KM. Każda wersja to tak zwana miękka hybryda, czyli układ bazujący na instalacji 48-woltowej. Specjalnie skonstruowany alternator wraz z rozrusznikiem pozwala na wyłączenie silnika podczas jazdy (np. gdy się toczymy z góry, nawet z dużą prędkością) lub dojeżdżając do świateł. Start jednostki odbywa się znacznie szybciej, dzięki czemu system ten nie irytuje tak jak większość układów Start&Stop.

Wyposażenie? Bogate. Seryjnie znajdziemy tutaj nowy system inforozrwyki czy chociażby ledowe oświetlenie z przodu i z tyłu. Za wszystkie te przyjemności trzeba jednak słono zapłacić. Wersja 50 TDI startuje z poziomu 296 600 zł, zaś 55 TFSI to wydatek rzędu 303 900 zł. Tańsze wersje zadebiutują z opóźnieniem – najprawdopodobniej zobaczymy je pod koniec roku, wraz z odmianą Avant.

Podobne artykuły