producenci i rynek

BMW Serii 8 bez silnika V12. Jest zbyt ciężki

Marzycie o powrocie sportowego coupe BMW z silnikiem V12? Cóż, musicie marzyć dalej.

BMW nie planuje instalowania swojej topowej jednostki napędowej w nowej Serii 8. Powód jest prosty – silnik ten jest bardzo ciężki. Nowa 8-ka charakteryzuje się idealnym rozkładem mas, co w przypadku obecności takiej jednostki napędowej zostałoby całkowicie zaburzone, a właściwości jezdne tego samochodu byłyby zdecydowanie gorsze.

Zobacz także: nowe BMW Serii 8

Tym samym w BMW Serii 8 dostaniemy dwie jednostki napędowe – 326-konnego diesla 3.0 R6 oraz 530-konną benzynę V8 o objętości skokowej 4.4-litra. W przyszłości pojawi się też ponad 600-konna wersja M8, w której pojawi się silnik z BMW M5, oczywiście lekko podkręcony.

Zresztą odwrót od jednostek V12 zapowiedział też Mercedes-AMG. Miejsce takich silników zajmą V8-ki z elektrycznym wspomaganiem. Są lżejsze, oszczędniejsze oraz zapewnią lepsze osiągi. Wystarczy bowiem spojrzeć na osiągi Mercedesa S63 i S65 – ten drugi, z jednostką V12, oferuje gorsze wartości od swojego słabszego wariantu. V12-ka jest jedynie symbolem i prawdziwą wisienką na torcie, która jak widać niebawem będzie wyłącznie przywilejem supersamochodów.