producenci i rynek

Były sobie coupe dwa

Speedster i TT mają ze sobą sporo wspólnego. Pierwszy miał dodać trochę emocji i namiętności do mało inspirującej oferty Opla. Podobne zadanie miała „tetetka” w gamie modeli Audi. Co je różni? Opel właśnie przechodzi do historii, a Audi dostaje silnikowego kopniaka.

Opel Speedster produkowany był przez 5 lat. Wyjechało go na drogi 7 tys. egzemplarzy. Niektóre z nich miały silnik 2,2 litra o mocy 147 KM oraz jechały maksymalnie 220 km/h. Inne z kolei nosiły dodatkowe oznaczenie „turbo”, co dawało 200 KM i 243 km/h. Wszystkie natomiast były spartańsko wyposażone, lekkie (około 850 kg) i bardzo niszowe. Czy poprawiły wizerunek firmy? O tym rozsądzi już historia.

TT wciąż się stara i podnosi prestiż Audi. Teraz jednak ma do tego więcej ochoty za sprawą niewielkiego zastrzyku mocy. Słabszy wariant silnika wersji 1,8T rozwija teraz 163 KM, 225 niutonów momentu i rozpędza TT do 224 km/h. Mocniejszy wariant tej samej jednostki zaoferuje 190 KM, 240 niutonów momentu, prędkość maksymalną równą 234 km/h oraz quattro i tiptronica w standardzie. Zużycie paliwa pozostaje bez zmian, podobnie jak ceny – od 28 tys. euro za coupe i nieco ponad 29. tys. za roadstera.

Dyskusja

komentarzy