producenci i rynek

Ceny Astry kombi – w Niemczech taniej

Powoli na europejskie rynki wchodzi zaprezentowany w Madrycie Opel Astra kombi. Będziemy mogli się przekonać, czy stylistyka i inne walory są w stanie przezwyciężyć silną konkurencję, ale to dopiero po pierwszych wynikach sprzedaży.

Trzeba przyznać, że ceny Opla Astry w 5-drzwiowej wersji hatchback były dość szokujące. Najbardziej właśnie w Polsce, gdzie klienci nie byli przyzwyczajeni do takich wysokich lotów… Inaczej było w zachodniej części Europy, gdzie tam były one po prostu na porządku dziennym.

Oficjalnie już wiadomo, że ceny Astry Kombi będą się zaczynały od 15,995 euro. Sporo, ale nie w Niemczech, gdzie nowy model jest… tańszy (!) od swojego poprzednika, dokładnie o 600 euro. Najtańszy model wyposażony jest w silnik 1,4 TWINSPORT o mocy 90 KM i wyposażony jest w 5-stopniową, manualną skrzynię biegów. W porównaniu z hatchbackiem, jest on droższy o 795 euro.

Czy jednak Astra warta jest swojej ceny? Z pewnością tak. Jest to bardzo pojemny samochód (poj. bagażnika: 500/1570 l) o wymiarach 4515/1753/1500 mm (długość/szerokość/wysokość), który przyciąga swoją elegancką i dynamiczną zarazem linią nadwozia oraz innowacyjnością techniki. Samochód ten może pochwalić się m.in. takimi nowinkami jak biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL, układ pomagający ruszać ze wzniesienia HSA czy kontroli stabilności przyczepy TSP. Bardzo ciekawym rozwiązaniem (wymagającym dopłaty 1,095 euro) jest także pakiet Trailer, w skład którego wchodzi zdejmowany hak holowniczy oraz automatyczny system poziomowania zawieszenia.

Niestety nie znane są jeszcze dokładne ceny w naszej walucie, jednak zamówienia na Astrę Kombi można będzie składać tuż po wakacyjnym okresie, dostawy zaś rozpoczną się mniej więcej w połowie października. Na polskim rynku zobaczymy aż 9 wersji silnikowych – 5 benzynowych i 4 diesle z systemem common-rail (moce: od 80 do 200 KM). Czy polscy klienci zdecydują się na ten nietani, ale świetny pojazd? Czas pokaże…

Dyskusja

komentarzy