producenci i rynek

Elektryczne Fordy powstaną na platformie MEB od Volkswagena. To kolejny znak, że elektryfikacja zmieniać pojęcie „marki”

Samochody bez granic stają się rzeczywistością.

Jak donosi Reuters, Ford i Volkswagen osiągnęli wstępne porozumienie w temacie wspólnego korzystania z platformy MEB, czyli rewolucyjnej konstrukcji dla aut elektrycznych. Jest to kolejny krok w budowaniu współpracy pomiędzy tymi markami – początkowo ograniczała się ona do samochodów użytkowych. Teraz kolejnym krokiem jest właśnie elektryfikacja gamy modelowej oraz wspólne opracowywanie technologii dla aut autonomicznych.

Obydwie firmy jeszcze wstrzymują się od komentarzy, ale rozmowy są potwierdzone, a dokładne szczegóły zostaną ujawnione po faktycznym zawarciu porozumienia. Jeśli do tego dojdzie, Ford zyska przystępną cenowo platformę dla aut elektrycznych, dzięki czemu nie będzie musiał wydawać miliardów na rozwój własnej konstrukcji. Volkswagen z kolei konsekwentnie realizuje swoje założenie dotyczące sprzedaży płyty MEB innym producentom.

Pierwszy samochód korzystający z MEB wyjedzie na drogi na przełomie bieżącego i przyszłego roku.Volkswagen ID.3 będzie oferował kilka wariantów mocy i zasięgu – od 330, przez 420, aż po 550 kilometrów na jednym ładowaniu. Standardowa wersja ma oferować 170 KM, aczkolwiek w planach są też mocniejsze. Moc przekazywana jest tutaj na tylne lub wszystkie cztery koła, co poprawia trakcję i prowadzenie.

Współpraca ta pokazuje też, że w dobie elektryfikacji zacierają się ogromne różnice między markami. Aby przetrwać, największe koncerny decydują się na współpracę, która nigdy wcześniej nie wchodziła w grę. Wystarczy spojrzeć na BMW i Mercedesa czy właśnie Forda i Volkswagena. Naszym zdaniem jest to dopiero początek wielkiej rewolucji, która nastąpi w świecie motoryzacji. Wszystko wskazuje więc na to, że w przyszłości będziemy kupowali jedynie znaczek, gdyż podzespoły będą identyczne w wielu samochodach. To też pokazuje jak ogromną rolę odgrywa tutaj budowa świadomości dotyczącej danej marki oraz przywiązanie klienta – ta tematyka jest konsekwentnie eksplorowana przez specjalistów z koncernów samochodowych, szukających idealnego rozwiązania dla swojej grupy docelowej.

Dyskusja

komentarzy