producenci i rynek

Ford Kuga dostępny w Polsce od 95 500 zł

Ford Kuga to kolejny, światowy model marki, który debiutuje w polskich salonach sprzedaży. SUV, który w USA sprzedawany jest pod nazwą Escape, ma za zadanie skuteczniej powalczyć o prymat w swojej klasie, m.in. dzięki większemu i bardziej wszechstronnemu wnętrzu. Cennik staruje z poziomu 95 500 zł.

Ford Kuga przypomina poprzednika, ale jest o wiele większym pojazdem. Auto może się pochwalić wymiarami: 4,52/1,83/1,70 m (dł./szer./wys.), a rozstaw osi wynosi 2,69 m. Powiększono także bagażnik do 456 l, zaś po rozłożeniu siedzeń rośnie ona do 1 653 l. Na początek pojazd oferowany będzie z czterema jednostkami napędowymi, dwoma benzynowymi i dwoma dieslami.

Pierwszą grupę tworzy motor 1.6 EcoBoost oferowany w dwóch wariantach mocy: 150 KM (240 Nm) i 180 KM (240 Nm). W ofercie jest także 2-litrowy diesel o mocach: 140 KM (320 Nm) oraz 163 KM (340 Nm). Z silnikami współpracują 6-stopniowa skrzynie: manualna lub automatyczna. Napęd może być przenoszony na przednie koła bądź też na obie osie.

Producent przygotował dwie wersje wyposażeniowe swojego modelu. Podstawowa oznaczona jest jako Trend i decydując się na nią zyskujemy m.in. 7 poduszek powietrznych, ESP, światła przeciwmgielne, manualną klimatyzację, uruchamianie pojazdu za pomocą przycisku, elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wykończoną skórą kierownicę, centralny zamek oraz radio CD/MP3. Tak wyposażony model startuje z ceną 95 500 zł (1.6, 150 KM). Inne wersje oferowane są za 113 400 zł (1.6, 180 KM), 101 900 zł (2.0, 140 KM) lub 114 350 zł (2.0, 163 KM).

Bogatsza odmiana to wersja Titanium, a wybierając ją dostajemy dodatkowo m.in. automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu, samościemniające się lusterko wsteczne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę i spryskiwacze, regulację lędźwiową fotela kierowcy, częściowo skórzaną tapicerkę, tempomat, nakładki na progi wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej, 17-calowe alufelgi, a także rozbudowany zestaw audio z 3,5-calowym wyświetlaczem i system Bluetooth. Tutaj ceny kształtują się następująco: 103 900 zł (1.6, 150 KM), 121 400 zł (1.6, 180 KM), 109 900 zł (2.0, 140 KM) oraz 122 350 zł (2.0, 163 KM).

W przypadku słabszego diesla dopłata do napędu na wszystkie koła wynosi 9 tys. zł. Tyle samo zapłacimy, gdy będziemy chcieli mieć pojazd z automatyczną skrzynią, ale w tym wypadku musimy mieć napęd 4×4. Podstawowy motor benzynowy oferowany będzie tylko ze skrzynią manualną i napędem na przód, a jego mocniejszy brat z automatem i AWD.

Dyskusja

komentarzy