producenci i rynek

Infiniti u progu Europy

Infiniti jest tym dla Nissana, czym Lexus dla Toyoty i Acura dla Hondy – luksusową marką stworzoną dla Stanów i Kanady. Lexusy podbijają już Stary Kontynent. Acury pozostają za wielką wodą. Infiniti natomiast szykuje się do walki o serca i portfele Europejczyków.

Nissan stworzył luksusową markę w 1989 roku. Infiniti można obecnie kupić w USA, Kanadzie, Tajwanie, Korei Południowej i w kilku państwach Bliskiego Wschodu. W tym roku luksusowe auta trafią do Rosji, w przyszłym roku do Chin i na Ukrainę, a w 2008 pojawią się na pozostałych rynkach europejskich.

Infiniti oferują mieszankę wyrafinowanego, śmiałego designu, bardzo dobrych osiągów i ponadprzeciętnego luksusu. Taki mix podoba się klientom, o czym świadczą wskaźniki sprzedaży. W 1999 roku firma sprzedała około 72 tys. aut. W zeszłym roku na ulice wyjechało już ponad 136 tys. modeli Infiniti. 88-procentowy wzrost to spore osiągnięcie.

Obecnie paleta modeli składa się z 6 aut. Najmniejszy i najtańszy jest średniej wielkości sedan G35. Silniki – V6 o mocy 280 lub 298 KM. Cena startuje z pułapu 31 tys. dolarów. Oczko wyżej stoi coupe G35 – te same silniki, jedna para drzwi mniej i minimalna cena około 33 tys. dolarów. Na tegorocznym salonie samochodowym zadebiutowała nowa generacja typoszeregu G.

Stopień wyżej stoi rodzina modeli M o bardzo udanej, nieco intrygującej stylistyce. Do wyboru albo silnik V6 280 KM, albo V8 335 KM. Ceny od około 41 tys. dolarów. Model flagowy to Q45. W ofercie jeden silnik – 4,5 litra V8 340 KM. Cena? Ponad 58 tys. dolarów. Stylizacja w typie mamucio-mastodontowym w standardzie. Niestety.

Amerykanie kochają SUV-y, więc Infiniti oferuje im dwa. Mniejszy FX paraliżuje nietuzinkowym, wręcz pornograficznie atrakcyjnym designem. Do wyboru silnik V6 280 KM lub V8 320 KM. Cena od około 38 tys. dolarów. Jest jeszcze QX56 – przewiezie 8 osób, kosztuje prawie 50 tys. dolarów i ma silnik V8 315 KM. Wygląda władczo i mocarstwowo.

Modele Infiniti to właściwie nieco „podkręcone” Nissany oferowane za wyższą cenę. I tak seria G to Nissan Skyline, seria Q to Nissan Cima, seria M to Nissan Fuga, a seria QX to Nissan Armada.

Jak będzie wyglądało europejskie menu Infiniti? Nissan zapowiada, że auta oferowane po tej stronie Atlantyku będą już autami nowej generacji z bogatą paletą silników benzynowych i wysokoprężnych. Czad full wypas!

Komentarze w temacie pt. Infiniti u progu Europy na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy