producenci i rynek

Kia Carens debiutuje w cenie 65 990 zł

Kolejna nowość Kii trafia do polski. Tym razem koncern prezentuje trzecią generację minivana Carens, licząc na duże zainteresowanie klientów. Auto kusi przestronnym, nawet 7-osobowym wnętrzem, a także pojemnym bagażnikiem. Ceny startują z poziomu 65 990 zł. Kolejny lider w swojej klasie?

To trzecia generacja Carensa. Poprzednie dwie nie zdobyły zbyt wielkiego zainteresowania klientów, ani nie zapadły nam mocno w pamięć. Nowy model ma to zmienić. Jeśli chodzi o design, to jest on typowy dla segmentu. Koreańczycy starali się nadać autu trochę więcej dynamiki, ale koniec końców wyszedł spokojny, nie rzucający się w oczy minivan. To raczej nie jest wadą, ale powiedzmy sobie szczerze, że wielu spodziewało się po aucie trochę więcej.

Głównym atutem pojazdu ma być jego pojemność i wszechstronność. Carens oferowany będzie w odmianie 5 lub 7-osobowej (dopłata 2 500 zł). Drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia, a w trzecim znajdujemy dwa, chowane w podłodze fotele. W zależności od konfiguracji bagażnik ma pojemność 536 l lub 492 l. Auto oferowane będzie z trzema jednostkami napędowymi. Benzynowe silniki to: 1.6 GDI (135 KM, 165 Nm) i 2.0 GDI (166 KM, 213 Nm). Można się także zdecydować na 1,7-litrowego diesla w dwóch wariantach mocy: 115 KM (260 Nm) lub 136 KM (330 Nm). Wszystkie silniki łączone są z 6-stopniową skrzynią manualną, a w opcji za 4 500 zł można sobie wybrać 6-biegowy automat, ale tylko dla jednostek: 2.0 GDI i 1.7 CRDi (136 KM).

Podstawowa wersja wyposażeniowa Carensa oznaczona jest literką S. Oferuje ona swemu nabywcy m.in. 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane lusterka, tempomat, manualną klimatyzację, radio CD/MP3 oraz składany fotel pasażera z przodu. Samochód oferowany będzie tylko z silnikiem 1.6 GDI za 65 990 zł lub 1.7 CRDi(115 KM) za 75 490 zł.

Kogo nie zadowala podstawa, może wybrać drugą w kolejności odmianę M. W jej wypadku możemy liczyć m.in. na: światła przeciwmgielne, automatyczne światła mijania z czujnikiem zmierzchu, podgrzewane lusterka, koło zapasowe dojazdowe, a także relingi dachowe. Pojazd oferowany jest ze wszystkimi jednostkami napędowymi, a jego ceny startują od 67 990 zł (1.6 GDI), a kończą się na 79 490 zł (1.7 CRDi, 135 KM).

Kto dalej nie jest zadowolony z wyposażenia, ten na pewno wybierze wersję L. Tutaj seryjne wyposażenie obejmuje m.in. radio CD/MP3 z kolorowym, dotykowym wyświetlaczem wielkości 4,3-cala, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, technologię Bluetooth, funkcję rozpoznawania komend głosowych, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, chromowane wykończenia nadwozia, skórzane wykończenia koła kierownicy, drążka zmiany biegów oraz hamulca ręcznego, a także 16-calowe alufelgi, stoliki w oparciach przednich siedzeń i rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach. Tak wyposażone auto kosztuje od 77 990 zł (1.6 GDI), a kończą na 89 490 zł (1.7 CRDi, 135 KM).

Najbogatsza odmiana w cenniku to odmiana XL. Jej wyposażenie obejmuje dodatkowo m.in. ksenonowe reflektory, podgrzewane koło kierownicy, fotele pierwszego i drugiego rzędu oraz wycieraczki, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta, system automatycznego parkowania, system o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, elektryczny hamulec ręczny oraz 17 calowe alufelgi. Chcąc ciszyć się jazdą tak wyposażonym autem, musimy wyłożyć minimum 88 990 zł (1.6 GDI), a najtańszego diesla nabędziemy za 98 490 zł.